•اثر تقاضا (بازار) به عنوان یک نیروی پیشران برای نوآوری بنگاه ها
•نقش دولت به عنوان سیاستگذار فناوری برای مدیریت تقاضا و به خدمت گرفتن این نیرو
•اولین تحلیل های اثر تقاضا بر نوآوری به دهه 1960 باز می گردد.
•زمانی که اشموخلر(1962؛1966) و مایر و مارکویس(1969) در مقابل ایده فشار تکنولوژی، ایده کشش تقاضا را مطرح کردند.
•"...به نظر نمیرسد، کالاها و تکنیکهای جدید بدون یک تقاضای از پیش موجود – اگرچه به صورت پنهان و بالقوه- وارد حیات اجتماع شده باشد." (اشموخلر1962)
•اشموخلر:
تقاضا منبع مشوقهای اقتصادی برای نوآوری است. چون نوآوری یک فعالیت اقتصادی است، بنابراین تحول و دگرگونی در آن نیز از سود انتظاری نشأت گرفته است.
•مایر و مارکویس:
وجود تقاضا موجب کاهش نااطمینانی می شود. پیشبینی مراحل تطبیق محصول جدید با نیازها، بهخاطر عدم قطعیت ذاتی که در نوآوری وجود دارد، مشکل است.
شامل 17 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت مدیریت تقاضا ابزاری برای سیاستگذاری فناوری