فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق سیستم گاز نیروگاه شیروان

اختصاصی از فی توو دانلود تحقیق سیستم گاز نیروگاه شیروان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق سیستم گاز نیروگاه شیروان


دانلود تحقیق سیستم گاز نیروگاه شیروان

مقدمه :
شمای کلی نیروگاه شیروان
نیروگاه شیروان ،نیروگاهی حلقه باز بوده شامل تجهیزات زیر می باشد.
 1 –  شش واحد توربین گاز
2- شش ژنراتور می باشد
سوخت این نیروگاه گاز طبیعی بوده و از گازوئیل به عنوان سوخت دوم استفاده می شود.نیروگاه فوق در حال حاضر یک نیروگاه گازی حلقه باز 6 واحدی با توربین های V94.2   و ژنراتورهای مربوطه          می باشد.که امکان سیکل ترکیبی شدن نیروگاه فوق با شش واحد توربین گاز مذکور و سه واحد توربین بخار پیش بینی شده است.(هر دو واحد توربین گاز یک واحد توربین بخار را تشکیل خواهد داد)
عمده ترین مشخصات توربین های گازی V94.2    :
1-    تک محور
2-    انتقال قدرت از سمت کمپرسور
3-    دو سوخته (گاز و گازوئیل)
4-    توربین گازی پایدار و مقاوم
5-    فرکانس بهره برداری 50 هرتز
برای گرداندن ژنراتور دربار پایه و بار حداکثر بسیار مناسب می باشد.چیدمان تک محوری اجازه می دهد توربین گاز ،کمپرسور هوای خود را مستقیماً و بدون نیاز به ژنراتور بچرخاند.
احتراق گاز یا سوخت مایع در دو محفظه احتراق توسط مشعل هایی که در دو طرف توربین قرار دارند انجام می شود هر محفظه احتراق دارای 8 مشعل می باشد.
هوا با گذشتن از کانال مکش و عبور از فیلترها و صداخفه کن ها وارد کمپرسور می شود در کمپرسور فشار هوا تقریباً 11 بار افزایش می یابد.هوای فشرده به سمت مشعل ها (بالای هر محفظه احتراق) هدایت و در اتاق های احتراق سوخته می شود.گاز داغ سوخته شده از طریق توربین به توان مکانیکی تبدیل می شود ژنراتور از طریق یک شفت میانی از سمت کمپرسور به محور توربو کمپرسور متصل شده است توان الکتریکی تولید شده توسط ژنراتور و از طریق ترمینال های آن تحویل ترانس می گردد.
توربین گاز هوا را به عنوان سیار عامل کار به کار برده و توسط یک کمپرسور 16 ردیفه آن را متراکم     می نماید.سوخت دو محفظه احتراق به هوای داغ افزوده و سپس محترق می گردد.گاز داغ در طی 4 ردیف توربین منبسط شده و با فشار اتمسفر به محیط تخلیه  می گردد.و توان خروجی مفید به کمپرسور و نهایتاً به ژنراتور منتقل می کند.
توربین گاز V94.2   یک توربو ماشین تک محوری بوده و یک پوسته منفرب درد مناسب برای اتصال به ژنراتور یا سایر کاربردهای مکانیکی می باشد.کاربرد و استقرار این توربین گاز در سیکل های ساده و یا سیکل های ترکیبی به منظور افزایش تولید برق به وسیله یک توربین بخار و ژنراتور مربوطه می باشد. توربین و کمپرسور بر روی یک محور (روتور)مستقر شده و شامل یک پوسته واحد می باشدو مجموعه بر روی یاتاقان در بیرون از منطقه دارای فشار قرار دارد.





دستورالعمل استارت واحدها:
•    مراحل آمادگی واحد برای راه اندازی:
1-    پمپ ایگنیشن راروشن وپرایزر را نیز روشن می نمائیم.
2-    بابازکردن ولوهای ایزوله بعداز وپرایزرمسیر را به آهستگی فشاردار می کنیم .
3-    برای گرم شدن مسیرایگنیشن توسط ولو ونت مسیر را پرژ می دهیم .
4-    مدپر را باز کرده و ایر در ایر راخاموش می نماییم.
5-    SLC هیدرولیک رادرصورتیکه دمای روغن بالاتر از20 درجه باشد روشن می کنیم.
6-    درصورت پایین تر بودن دما ابتدا توسط پمپ سیرکوله هیدرولیک دما را تا حدود 20 درجه بالا می بریم.
7-    پمپ های فورواردینگ به نوبت جهت تست وسیرکوله گازوئیل استارت می کنیم .
8-    ولوسه راهه گازوئیل درحالت باز وفرمان ازراه دور قرار می دهیم.)(REMOTE)  
9-    کلیه صفحات DSC چک می کنیم وانتخاب های زیر را ازروس صفحات DCS انجام       می دهیم.
انتخاب پمپ هیدرولیک – انتخاب نوع سوخت – انتخاب پمپ فورواردینگ – انتخاب مدبارگیری – انتخاب Base/peak  - انتخاب نوع سنکرون – نرمال بودن باس 6.6 کیلو ولت کامان وپمپ DC وباس اضطراری BRA.BRB .
10-    پمپ های فورواردینگ وSLC هیدرولیک را خاموش می نمائیم.
11-    بااعمال RESET  SEQ  و SHUT DOWN COMMAN واحد رادرSTEP57 قرار می دهیم .
12-    فنهای اینکلوژ توربین وژنراتور راروشن می کنیم.
13-    SFC مورد نظر را انتخاب کرده وآن را درمود استارت قرار می دهیم.
14-    کلیه آلارم های صفحه DCS درتمام مراحل بایستی چک کنیم وازصحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنیم .
15-    مد استارت را انتخاب کرده و واحد را استارت می نمائیم.
•    مراحل بعد ازاستارت تا دور 3000 (rpm) وسنگرون کردن واحد با شبکه:
1-    دردورحدوداً 200(rpm) ورود پمپ فورواردینگ وپمپ های هیدرولیک وSEC وتحریک بایستی چک شود.
2-     دردورحدوداً 480(rpm) وضعیت شعله های ایگنیشن چک شود.
3-    دردورحدوداً 650(rpm)  به بالا وضعیت مربوط به سوخت وبال ولو های سوخت چک شود.
4-     دردورحدوداً 1050(rpm) ویبره ها چک شود.
5-     دردورحدوداً 1700(rpm)  ویبره ها چک شود.
6-    دردورحدوداً 2000(rpm) دلتاپی ها چک شود.
7-    دردورحدوداً 2400(rpm) خروج SFC وایگنیشن وخروج تحریک چک شود.
8-    مسیر ایگنیشن ایزوله گردد ودرصورت عدم نیاز وپرایزر خاموش گردد وپمپ ایگنشن نیز خاموش گردد.
9-    دردورحدوداً 2950(rpm) ورود سیستم تحریک چک شود.
10-    تا دور3000 دمای یاتاقان ها وفشار سیستم روغن وسوخت و...چک شود.
11-    درحدود دور 3000 سکسیونربعد از بریکر اصلی ژنراتور (GCB) بسته شود.
12-    بعد ازآمدن اجازه وصل بریکر اصلی (GCB) درصورتیکه مد AUTO انتخاب شده باشد فرمان وصل بریکر صادر شود.
13-    درصورت TIME OUT شدن سنکرون مجدداً فرمان وصل بریکر صادر شود.
14-    بلافاصله پس ازسنکرون شدن بایستی ست حداقل داده شودبرای جلوگیری ازبرگشت بار.
15-    پس ازسنکرون شدن وضعیت بسته شدن بلوآف ها چک شود.
16-    ولتاژ خروجی ژنراتور پس ازسنکرون شدن چک شود درصورت نیاز توسط AVR تصحیح گردد.
17-    وضعیت بسته شدن شاترینگ ها نیز چک شود.   
مراحل shut down واحد (ترنینگیرکردن واحد):
ابتدا از صفحه یک fuel control گزینه Load set را انتخاب می کنیم و set بار را از مقداری که هست کمتر انتخاب می کنیم در چندین مرحله این کار را می کنیم تا بار به  برسد وقتی به  رسید کنتورهایی را که در مسا الکترونیک وجود دارد .را می خوانیم (Export( توان اکتیو خروجی)،export Lag( توان راکتیو خروجی)) و به اتاق فرمان گزارش می دهیم و بعد بصورت یکسره Shut down می دهیم .لازم به ذکر است درصورت Shut down دادن واحد امکان برگشت واحد دیگر وجود ندارد.
موارد زیر باید در هنگام Shout down کردن واحد باید مدنظر باشد:
1-از پمپ DC مطمئن باشیم و سبز رنگ باشد و آلارمی نباشد.
2-در صفحه Fuel control ابتدا set بار را 10mw انتخاب می کنیم و بعد اعداد export توان اکتیو خروجی و export log توان اکتیو خروجی را از مسا الکترونیک می خواهیم و به اتاق فرمان اطلاع می دهیم.
4-و بعد از بازشدن بریکر اصلی (G.C.B) در بار کمتر 3MW سکسیونر را باز می کنیم.
4-صفحه loub oil را چک می کنیم .پمپ main , Vant Fam توی مدار باشند.
5-در دور   پمپهای جکینگ توربین ژنراتور وارد مدار می شوند.
6-بعد از شات دادن واحد پمپهای هیدرولیک حتماً باید خارج شده باشند.
7-بعد از باز شدن بریکر اصلی باید اینرشیال فنها را از مدار خارج کنیم و همچنین جت پالس خارج شود.
8-دمپرفلپ هم بعد از 2ساعت ترنینگیربودن باید بسته شود و ایردرایر باز شود.
9-بعد از باز شدن بریکر اصلی بعد از یک الی دو دقیقه Blow off های مرحله 5و10 باز شده باشند.
10-در دور  والوهای سمت درین (در صفحه Blow Off) باز شوند و در دور  کامل بسته می شوند.
11-در صفحه Comb-chamber دریچه های شاترینگ در دور  شروع به باز شدن می کند و در دور  کامل بسته می شوند.
12-در صفحه Ignation  سیستم نرمال باشد و همه والوها جز والوسمت ونت باید بسته باشند.
13-در صفحه  Fuel oil باید پمپها خارج شده باشند. پمپ Ingation خارج شده باشد و پمپ لیکچ باید نرمال باشد.
14-در صفحه Cooling system فنها و یک پمپ باید در مدار باشد و همچنین سطح تانک برج کنترل شود و نرمال باشد.
15-دمای یاتاقانها را یک چک کلی می کنیم. دمای ترموکوپلها را نیز چک می کنیم، سوئیچهای سرج باید کمتر از min باشد یعنی سوییچ باید زرد رنگ باشد.
16-صفحه  vibration ها را چک می کنیم که نوسانی نباشد و همچنین در این صفحه باید بعد از ترینگیر شدن باید هیتر ژنراتور on باشد.
17-در صفحه Electrical system سکیسونر بالای بریکر اصلی (G.C.B) را باز می کنیم ، چک کلیه سطوح ولتاژ چک سیستم تحریک که آلارمی نباشد.
18-چک رکتیفایر و چک اینورتر
لازم به ذکر است اگر خواسته باشیم واحد در حالت ترینگیر بماند باید از صفحه                           Start up sequence گزینه Reset sequence را انتخاب کنیم تا حالت زرد رنگ چشمک زن ایجاد شود.

 

 

 

شامل 37 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق سیستم گاز نیروگاه شیروان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.