فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات


دانلود مقاله دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات

 

مشخصات این فایل
عنوان:دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 25

این مقاله درمورد دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات

مقدمه:
نظام مهندسی مشاور و نظارت ایران بر دو پایه شکل گرفته و از طریق دوساختار و سازمان مختلف مورد تایید و نظارت قراردارد.
ساختار ارزیابی و طبقه بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
این سازمان که قبلا بعنوان وزارت برنامه بودجه و بعدا بنام سازمان برنامه و بودجه فعالیت داشت و اخیرا با نام سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور فعالیت های خود را تجدید سازمان داده است در شاخه معاونت فنی خود ساختار طبقه بندی تایید صلاحیت و نظارت بر فعالیت مهندسی مشاور را اداره می کند.
آئین نامه تشخیص صلاحیت این سازمان که به تایید کمیسیون فنی هیأت دولت رسیده است ساختار مسئول و قانونی برای تشخیص صلاحیت مهندسین مشاور و پیمانکاران کشور است  که طبق الگوهای‌ائین نامه مشاورین و پیمانکاران و سازندگاتن متقاضی کار کشوررا برحسب نیروی کار ماهر و تخصصی تاسیسات و امکانات اجرائی و سازمانی ، سوابق اجرائی حقوقی و حقیقی و بالاخره تجهیزات تخصصی که دراختیار دارند، ارزیابی و طبقه بندی مینمایند و صلاحیت هر واحد  را بر حسب نوع و میزان کار اجرائی تعیین می نماید. همچنین بصورت مستمر فعالیت وحسن اجرای کار و مزاعات ضوابط مورد کنترل و نظارت قرار می دهد. علاوه براین سازمان مذکور بعنان حکم قانونی و مرضی الطرفین.....(ادامه دارد)

نقش استاندارها در فعالیت مهندسین مشاور
علاوه بر علوم ودانش فنی تخصصی مهندسی و کارشناسان شاغل در مشاور که پایه و اساس فعالیت های تحقیق و طراحی شرکت و ارائه خدمات است. بزرگترین مرجع و منبع اطلاعات مهندسی مورد استفاده استاندارد های تخصصی مرجع است. اشنائی دقیق و حرفه ای این استاندار های مرجع بین المللی علاوه بر استانداردهای  تدوین شده از طرف مؤسسه استاندارد و تحقیقات کشور برحسب نیاز و عملکرد و نوع فعالیت کارفرمایان مختلف متفاوت است. مثلا برخی از شرکت های بزرگ کشور مانند شکرت نفت ایران بعلت اینکه در گذشته اغلب طرحهای آن توسط شرکتهای آمریکائی و انگلیسی  طراحی و اجار شده و اغلب تجهیزات وتاسیسات آن برخسب مقیاسهای اینچ طراحی شده از استاندارد های آمریکائی  وانگلیسی مانند  BSI و  ASTM  و AISC  و حتی سیستم های انیجی دراندازه گذاری و تلرانس ها استفاده می کنند. اما شرکت‌های بزرگی مثل شرکت ملی فولاد از سیستم  متریک واستاندارد های ISO  و  IEEC  و DIN و گوست (روسی) .....(ادامه دارد)

- پروژه های اجرائی
  این بخش  از فعالیت از مجموع فعالیت های طراخحی کلان، طراخی های پایه مهتدسی، تهیه و نقش های اجرائی ، تهیه نقشه های کارگاهی و در کنار آن تهیه فهرست  مقادیر کارها و پیشنهاد استانداردهای اجرائی برای کنترل ونظارت و سطخح تلرانس ها است. عمده کارهای  می‌بابست مهندسی اعمم از عمران،  ساراه به مکانیک ، تاسیسات (حرارت، ؟ ؟ آبرسانی، برق رسانی ، روشنائی ، فاضلاب ،گاز رسانی، اطفاء حریق، حفاظت محیط زیست،  تصفیه فاضلاب ، دفع گرد و خاک، بخارات و گازهای رسمی، مخابرات) ، تجهیزات ایمنی، الکترونیک، معمای، شمیائی و فرایندی، طراحی و تجهیزات فرایندی، طراحی  توید، طراحی خط تولید، انتخاب تکنولوژی ، طراحی مهندسی تولید در این بخش انجام می پذیرد. فعالیت نقشه کشی و بویژه استفاده از نرم افبزارهای محاسبات مهندسی و نقشه کشی مانند SAR و اتوکد و استفاده از کامپیوتر جزء لاینفک این بخش ای مهندسی و مشاوره است. تقریبا می توان گفت قلب ومحور اصلی فعالیت مشاور در  این بخش از فعالیت می طپد و دراین قسمت استفاده از فنون مهندسی  که دردانشکده های .....(ادامه دارد)

آشنائی با نقشه کشی و نرم افزارهای مهندسی
از بخش های بسیا رمهم کار مشاوره، استفاده از نرم افزارها وبرنامه های کامپیوتری  باری طراحی و تبدیل طراحی بر نقشه های  اجرائی است. در حال حاضر عملا مشاورین تخته رسم را برای نقشه کشی حذف کرده اند و از نرم افزارهای پیشرفته و کامیپوتر برای نقشه کشی و تهیه مدارک اجرائی استفاده می کنند و با پرینت گرفتن از کارهای کامپیوتری مدارک و مستندات را‌ آماده برای تحویل به کار فرما و پیمانکار می‌نمایند.
زمان لازم برای آشنائی و تسلط بر هریک از نرم افزارهای مهندسی مانند اتوکد نیاز به ماهها متوالی کارفعالیت عملی دارد و کارآموزی اینجانب تنها جنبه آشنائی کلی با فعالیت .....(ادامه دارد)

تاریخچه
از کجا مرور تاریخی این موضوع را شروع کنیم؟! نور همیشه با ما بوده است. مخابرات با استفاده از نور در اوائل دوران پیشرفت بشری،  از زمانی که بشر ابتدا با استفاده از علامت دادن با دست پیام خود را ارسال میکرد، شروع  شده است. این خود بطوربدیهی یک نوع مخابرات نری است و درتاریکی قابل اجرا نمی باشد. در خلال روز، منبع نور برای سیتم مورد مثال.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات

سازمان نظام مهندسی کشور
پروژه های اجرائی
مدیریت پروژه
تهیه و ارائه گزارشات
کادر اجرائی مشاور
نتیجه فرایند کارآموزی
آشنائی با استانداردها و مراجع
آشنائی با فعالیت نظارتی
آشنایی تخصصی با بخش برق و الکترونیک
طراحی انتقال و توزیع
نور و روشنائی
برق صنعتی
کنترف و ابزار دقیق


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله دستیابی به الگوهای پیشرفته در سازمان و تشکیلات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.