فرمت فایل word بوده و قابلیت ویرایش دارد
تعداد صفحه:130
فهرست مطالب
مقدمه
موقعیت جغرافیایی، طبیعی و اقلیمی استان کرمان
کروکی محل (مدرسه)
گزارش منطقه ای
گزارش فیزیکی
تحلیل گزارش فیزیکی
نحوه ی معرفی مددجو
علت مراجعه مددجو تاریخ مراجعه
مشخصات فردی مددجو
مشخصات خانوادگی مددجو
وضعیت محل سکونت مددجو
گزارش وضعیت اقتصادی خانواده مددجو
اسامی مسولان و مربیان مدرسه شهید روحی
مصاحبه با مددجو
مشکل مددجو از نظر خود او و خانواده
مشکلات به ترتیب اولویت
فرم مشاهده مددجو
گزارش وضعیت رفتاری
مقیاس درجه بندی رفتار عاطفی، اجتماعی،جسمانی
گروه سنجی
بررسی نمرات دانش آموز با توجه به میانگین
بررسی شرح حال مددجو
بازدید منزل
پرسش نامه در رابطه بامددجو و مشکل او
انواع دشواریهای رفتاری دانش آموزان
نقش مدرسه در تکوین دشواریهای رفتاری
علل دشواریهای رفتاری دانش آموزان در کلاس
روان شناسی رشد
تعریف رشد
تاریخچه مطالعه رشد
اصول رشد
رشد جسمانی
رشد ذهنی
رشد عاطفی
رشد اجتماعی
رشد اخلاقی
گزارش کتابخانه ای از وضعیت موجود
نظریه های رشد (فرید و اریکسون و پیاژه)
اهمیت یادگیری
تعریف یادگیری
اصول یادگیری
مراحل یادگیری از ساده به مشکل
اختلالات یادگیری
نتیجه گیری از کل فنون مشاوره و مددکاری
ارائه راه حل و طرح کمکی
عکس ها
مشخصات فردی و خانوادگی مددجو دوم (استثنایی)
تعریف کودکان ونوجوانان استثنایی
طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی
جدول درصد کودکان استثنایی و احتیاج به آموزش ویژه
مصاحبه با مددجو دوم (استثنایی)
کودکان کم بینا و نابینا
طبقه بندی کودکان با مشکلات بینایی
آزمایش بینایی
علل آسیب های بینایی
نقایص و ناهنجاریهای رایج بینایی
برآورد درصد شیوع
ویژگی های رشدی کودکان کم بینا و نابینا
نکات ضروری در آموزش و پرورش کودکان کم بینا و نابینا
آثار روانی مبتلایان به اختلالات بینایی
آموزش خط بریل
الفبای خط بریل در فارسی
منابع و ماخذ
فرم حضور و غیاب
مقدمه :
مددکاری اجتماعی رشته است پیچیده که تخصص هایی گوناگون را در بر می گیرد و بر تعهدات والای اخلاقی و انسانی استوار است اهمیت این رشته در ایران به خصوص پس از جنگ تحمیلی که ضایعات روانی و جسمانی ظالمانه ای بر ما وارد کرد بیش از پیش آشکار شده است بنابراین با نگاهی به فلسفه علوم در می یابیم مبانی علم مددکاری اجتماعی رشه در باورهای مذهبی دارد که در طول شکوفایی علوم به یکی از رشته های علوم انسانی تبدیل گردیده است در طول این تحولات کشورهای رقیب با دستیابی به ارزش و جایگاه علم و حرفه مددکاری که بر پایه روابط انسانی و انسان ها استوار است به تاسیس مراکز آموزشی این رشته تا سطح دکترا پیش رفته اند و در حال حاضر متخصصین آن در اکثر مراکز و نهادهای انسانی از فرد و خانواده کوچکترین نهاد تا وسیعترین مجتمع های تجاری- صنعتی- بهداشتی- فرهنگی – اجتماعی سعی در شناخت ارزش ها و توانائیهای انسان و استفاده از استعدادهای او داشته و با مدد امکانات شناخته و ناشناخته تلاش در بهبود کیفی زندگی جوامع انسانی دارند این علم زمانی به این پیشرفت نائل آمده است و او راه خود را در میان سایر علوم متعدد انسانی باز شناخته که متفکران و رهروان خود،به امر مطالعه و تفکر پرداخته اند و دست آورد ها و تجربیات خود را به قلم تحریر درآورده اند. توسعه انتشارات در محدوده این علم آن را غنی و نیاز به تعالی علمی آن تاسطح دکترا طلب نموده است در کشور ما که سابقه علم مددکاری اجتماعی و اشتغال در حرفه مقدس آن چندان کم نیست منابع و کتب فارسی در زمینه آن بسیار معدود قلیل است و آنچه که هم اکنون در حداکثر مقطع کارشناسی آن بکار گرفته می شود آمیزه ای از ترجمه منابع خارجی و تالیفات مختصر و پراکنده داخلی است.
کارورزی مدد جویی