خلاصه:
هدف ـ در حالیکه سازمانهای تولیدی اولین آداپتورهای ISO9000 بودند اخیراً بسیاری از سازمانهای خدماتی نیز پیروی های تطبیقی داشته اند. هدف این متن مقایسه تجربیات این دو بخش با استاندارد است.
طراحی / متدولوژی / روش (رهیافت) این تخقیق داده های را از سازمان خدماتی و 160 سازمان تولیدی با استفاده از یک ابزار عمومی اندازه گیری جمع آوری کرده است.
یافته ها:
نتایج نشان می دهند اختلاف آماری بارزی بین دو گروه در دوره های زمانی و قیمت بدست آوردن ثبت وجود ندارد. همچنین تنها نقاط اختلاف کوچکی انگیزه برای ثبت و مشکلات پیش رو وجود دارند. اختلافات بزرگتری بین گروههای در دورهای کسب سود و تمرینات مدیریتی که به وسیله استاندارد معرفی می شود وجود دارد.
اصالت / ارزش:
این نتایج دیدگاههای جالبی را درباره اینکه دو گروه چگونه استاندارد را درک می کنند و با آن درگیر می شوند، چگونه انتشار صنایع تداخلی اتفاق می افتد را به ؟؟؟ درباره قابلیت کاربرد جهانی استاندارد نشان میدهد. این یافته ها بیان می کند که سازمانهای خدماتی می توانند از بخشهای تولیدی بیاموزند ولی کپی همه جانبه استراتژیهایی کاربرد آن با ریسک زیادی همراه است. در عین حال استاندارد به صورت جهانی کاربردی نیست و ممکن است اندازه سازی خاص صنعتی نیاز داشته باشد.
کلمات کلیدی:
سری های ISO9000، مدیریت کیفیت، صنایع تولیدی، صنایع خدماتی، نوع کاغذ، متن تحقیق.
توضیحات:
نرخی که سازمانها استاندارد در مدیریت کیفیت ISO9000 ثبت نام می شوند (استاندارد استرالیا 2000) با یک نرخ نمائی رشد غیر کاهش می یابد. با توجه به سازمانهای بین المللی استاندارد (ISO) بیش از ده درصد رشد جهانی گواهی نامه در یک دوره یک ساله منتهی به دسامبر 2002 ارائه شده است تعداد کل گواهینامه های ارارئه شده 561747 مورد می باد (سازمان استاندارد جهانی 2004). در سالهای اول بیشتر گواهینامه ها به سازمانهای وابسته به صنایع تولیدی داده شده است.
فایل ورد 31 ص
دانلود ترجمه مقاله سری های ISO9000 استاندارد و مقایسه سازمان های تولیدی و خدماتی