فرمت فایل : ورد و قابل ادیت و ویرایش ، لینک دانلود پس از پرداخت به ایمیل ارسال میشود
دفتر تشکیلات و بهبود سیستمها و روشها
الف _ تشکیلات
تعداد صفحات : 3
فراهم آوردن موجبات برقراری نظام مطلوب در امر سازماندهی، تعیین وظایف و مسئولیتها و بهبود سیستمها و روشهای انجام کار در واحدهای ستادی حوزه مرکزی سازمان و ادارات و واحدهای ثبتی در مناطق مختلف کشور در جهت تحقق اهداف و حسن اجرای وظایف محوله به سازمان
• مطالعه مداوم و مستمر در تشکیلات و وظایف و روشهای انجام کار سازمان به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدهای مختلف و جلوگیری از تداخل، تعارض و یا تکرار وظایف و مسئولیتهای سازمانی در واحدهای مذکور
• بررسی مستمر در وظایف و حجم کار و اهداف سازمان و عنداللزوم وظایف جدید واگذاری منبعث از قوانین و مقررات موضوعه و تأمین و تدارک تشکیلات مناسب و لازم حسب مورد
• انجام بررسیهای لازم درخصوص پیشنهادات واصله در زمینه اصلاحات در سازمان و تشکیلات موجود اعم از انتقال وظایف هر یک از واحدها به واحد دیگر، حذف، ایجاد و یا ادغام واحدهای سازمانی، افزایش و یا کاهش تعداد پستهای سازمانی، تغییر عناوین و یا تغییر وضعیت پستها از ثابت به موقت و یا بالعکس با رعایت ضوابط و معیارها و دستورالعملهای صادره از سوی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و امکانات و سیاستهای استخدامی سازمان
• بررسی و اظهار نظر در مورد حذف و یا ایجاد واحدهای ثبتی جدید و تقسیم واحدهای ثبتی پرکار و بسط و گسترش حوزه فعالیت و خدمات دستگاه در نقاط مختلف کشور با توجه به نیازمندیها و شرایط محلی و ارائه پیشنهادات لازم در قالب سیاستهای کلی سازمان
• تهیه شرح شغل و شرح وظایف پستهای سازمانی و عنداللزوم تجدید نظر در آنها با توجه به وظایف و تشکیلات مصوب
• نظارت و مراقبت در جایگزینی و توزیع صحیح و مناسب نیروها در پستهای سازمانی مصوب
• انجام امور مربوط به طرح طبقهبندی مشاغل در سازمان و تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در هر یک از مشاغل به منظور تعیین ویژگیهای هر شغل و جاری نگه داشتن طرح طبقهبندی مشاغل و همچنین طرحهای امتیازی و نیز تطبیق وضع مستخدمین با قانون نظام هماهنگ پرداخت و اجرای وظایف محوله به کمیته استخدام سازمان ثبت حسب مورد و نظارت بر اجرای طرح کارانه و فوقالعاده شغل کارکنان براساس مصوبات قانونی و برقراری هماهنگیهای لازم در امر پرداختهای استخدامی
• تأمین و برقراری سیستم نظارتی مناسب به منظور ارزیابی مداوم تشکیلات مصوب در حوزه ستادی و واحدهای خارج از مرکز به منظور حصول اطمینان از کارایی تشکیلات مصوب و عنداللزوم انجام اصلاحات سازمانی لازم
• ایجاد ارتباط با واحد ذیربط سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور به منظور مبادله اطلاعات و استفاده از نتایج تحقیقات و پژ.وهشهای انجام شده در زمینه نظام اداری کشور و انجام همکاریهای لازم در زمینههای مورد نظر
• بررسی و انطباق محدوده حوزههای ثبتی با تقسیمات کشور و انجام امور مربوط به انتزاع و یا الحاق محدودههای ثبتی
ب _ بهبود روشها
• انجام مطالعات مستمر در خصوص تحول در سیستمها و روشهای انجام کار در سازمان و ارائه طرحها و پیشنهادات مناسب در جهت اصلاح روشهای موجود در راستای ارتقاء سطح کارایی و دستیابی به نظام کارآمد اجرایی در سازمان
• بررسی و مطالعه نحوه گردش امور و روشهای اجرایی در واحدهای مختلف سازمان و تدوین روشهای اختصاصی، عمومی و مشترک واحدهای مختلف در چارچوب ضوابط و معیارها و دستورالعملهای سازمان امور اداری و استخدامی کشور و همچنین تدوین سیستم عملیات ثبتی مناسب و جامع جهت ایجاد وحدت رویه در کلیه واحدهای ثبتی در شقوق مختلف و برقراری هماهنگیهای لازم در روشهای اجرایی کار
• تأمین و برقراری سیستم مناسب به منظور نظارت بر اجرای روشهای مصوب در واحدهای مختلف سازمان و بررسی سیر جریان امور در حوزه مرکزی و خارج از مرکز و عنداللزوم ارائه پیشنهادات اصلاحی در روشهای مصوب و بهبود آن به منظور تسریع بیشتر در گردش امور و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین
• هماهنگی و همکاری با اداره کل خدمات ماشینی سازمان ثبت در انجام مطالعات لازم به منظور فراهم نمودن زمینههای مساعد جهت به کارگیری تکنولوژی پیشرفته و مکانیزه کردن سیستمهای مورد عمل و استفاده از کاربرد کامپیوتر در ارائه خدمات سازمان و تأمین تشکیلات مناسب و لازم و تدارک روشهای مناسب اجرایی
دانلود تحقیق در مورد دفتر تشکیلات و بهبود سیستمها و روشها