هنگامی می توان خودرو را ایمن نامید که در موقع تصادف از قسمت جلو یا عقب در قسمت اتاق و سرنشینان آن کوچک ترین تغییر شکلی ایجاد نشود .
برای رسیدن به این خواسته آزمایش مختلفی در روی خودروها انجام می شود و آن ه را با سرعت تقریبی 5 کیلومتری به ساعت به مانع بتونی می کوبند . نتیجه شکل بدنه خودرو را پس از صابت ضربه برروی بدنه آدامک داخل خودرو اندازه می گیرند . آن قدر در طراحی بدنه خودرو تغییر شکل به وجود می آورند که ضربه پذیری دمانه آن به حداکثر برسد .
سپرها ایمنی خودروها :
با نصب سپرهای ایمنی ضربه گیر ، شدّت بر خورد بدنه خودرو با مانع ، ملایم شده از تأثیر انتقال ضربه به اتاق و سرنشینان آن کاسته می شود .
نوعی سپر ایمنی که در شکل مشاهده می شود ، دارای محفظه ی گاز ، محفظه ی روغن و سپر ضربه گیر اضافی است در این شکل ابتدا اصابت سپر به مانع دیده می شود . در این موقع . روغن از محفظه عقب به قسمت جلو عبور می کند . به علّت
شامل 8 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود مقاله ایمنی در شاسی خودروها