فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات50
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه 3
فصل اول: تجارت الکترونیک 6
تعریف 7
مزایا 7
محدودیتها 10
عواملی که با رعایت کردن آن میتوان به پیشرفت قابل توجهی در تجارت الکترونیکی دست یافت. 11
فصل دوم: طراحی بهینه برای تسهیل تجارت الکترونیکی 15
سرویسهای تجارت الکترونیکی 16
قالب کاری تجارت الکترونیکی 17
مبادله تجاری 17
سیستمهای صورتحساب 18
مبادله داده الکترونیکی 18
سیستمهای پرداخت اینترنت 19
راه حلهای امنیتی 19
معماری تجارت الکترونیکی 21
فصل سوم: مدلهای تجاری در تجارت الکترونیک 28
فصل چهارم: نقش بانکها در تجارت الکترونیک 38
پیشگفتار 39
فواید تجارت الکترونیک برای بانکها 40
خدمات بانکی ارائه شده توسط تجارت الکترونیک 41
اصلاحات راهبردی موردنیاز در نظام بانکی برای تجارت الکترونیک 45
نتیجه گیری 48
تمدن بشری از دیرباز دستخوش تحولات شگرفی قرار گرفته که از آنها با نام «انقلاب» یا «موج» یاد می کنند این امواج بسان امواج متلاطم دریا، نوع نگرش و زندگی انسان را با دگرگونیها و تغییرات ماهوی همراه ساخته اند.
گفته اند اولین اختراع بشر آتش بوده است که تقریباً چهار میلیون سال قبل از میلاد مسیح شناخته شده حدود 2500 سال بعد اختراع دوم انسان یعنی «ابزار» بوقوع پیوست. فاصله بین دو اختراع نشان از بدوی بودن بشر اولیه دارد، بعدها اختراعات جدیدتری به تناوب رشد و تمدن بشر اولیه وجود دارد، بعدها اختراعات جدیدتری به تناوب رشد و تمدن بشر به وجود آمد تا اینکه زمینه تغییر اساسی یعنی «موج اول» فراهم آمد و جامعه کشاورزی شکل گرفت. اولین تغییر در جامعه انسانی که به موج اول یا جامعه کشاورزی یا «عصر کشاورزی» مشهور شده است قبل از میلاد حضرت مسیح شروع شده و عمری 29500 ساله داشته است. هدف از ایجاد این موج حل مشکلات معیشتی و غذایی بشر آن زمان بوده است. بعد از ایجاد موج اول و گذشت تقریباً سی هزاره از آن، موج بعدی که به آن انقلاب صنعتی یا عصر صنعت می گویند آغاز شد هدف از موج دوم تولید مواد و ابزار کار به منظور کاهش اتکای انسان بر قدرت بازوی کار بود. عصر موج دوم هم که دوران پرتلاطمی را سپری کرده به 500 سال می رسد و دوران آن از نظر تئوری سپری شده است در موج دوم، بشر موفقیتهای شگرفی به دست آورد. اختراعات در صد سال پایانی موج دوم و به خصوص از سال 1900 میلادی به بعد باعث تغییرات وسیعی در مشاغل گردید و مشاغل کشاورزی را که تا آن زمان 90% کل مشاغل را شامل می شد چنان تغییر داد که در بعضی از کشورها مانند ایران این رقم به 17% و در کشورهای توسعه یافته به 4 تا 7% رسیده است. به مرور در پی موج دوم نیازهای جدیدی دیده شد که دیگر امکان حل آن با دیدگاه قبلی امکانپذیر نبود. در حقیقت به توسعه صنعت نیاز بود تا اطلاعات بسیار بیشتری از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل گردد و بشر نیاز بیشتری به دانش داشت. لذا تولید، توزیع و استفاده از اطلاعات محور این تغییر قرار گرفت.
تجارت الکترونیک