فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله افغانستان

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله افغانستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله افغانستان


دانلود مقاله افغانستان

سرزمینی که امروز افغانستان نامیده می‌شود، تاخت و تازهای اقوام گوناگون و جهان‌گشایان و مهاجمان بی‌شماری را به یاد دارد. بخشهای گوناگونی از افغانستان طی سالهای طولانی با شاهنشاهی‌های همسایه، تاریخ مشترک داشته و یا بخشی از آنها بوده‌اند. از اقوام آریایی و شاهان هخامنشی، همچنین اسکندر، مسمانان، و مغولان تا نیروهای تحت نفوذ شوروی بر این سرزمین حکم رانده‌اند و تاریخی پرحادثه را برایش رقم زده‌اند.

پس از جنگهای داخلی، حکومت طالبان، حمله امریکا، و دوران گذار دولت انتقالی، مردم افغانستان در یک رای‌گیری عمومی برای نخستین بار تحت نظارت سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی حامد کرزی را به عنون نخستین رییس جمهور منتخب خود برگزیدند.

در ماه اکتوبر 2005 افغانستان برای اولین بار در ظرف 30 سال گذشته انتخابات پارلمانی برگزار نمود تا اعضای ولسی جرگه را انتخاب نمایند. 249 نماینده از سراسر افغانستان به ولسی جرگه انتخاب شدند که از اوایل سال جاری کارش را آغاز نمود. ولی در مورد انتخابات افغانستان اعتراضات فراوانی وجود دارد و اکثریت به این اعتقاد اند که تفنگ، زور و قدرت در انتخاب نمایندگان موثر بوده تا رای واقعی مردم. حتی سازمان معتبر دیده بان حقوق بشر اعلام نموده که 60% نمایندگان را کسانی تشکیل میدهند که جنگ سالار و متهم به نقض حقوق بشر اند. جمعیت انقلابی زنان افغانستان (راوا) طی اعلامیه ای انتخابات را "تمسخر دموکراسی" نامیده رد کرد و دولت کرزی را مورد نکوهش قرار داد که با ساخت و پاخت راه را برای ورود "خاینان، وطنفروشان و خون آشامان" به پارلمان گشوده است.

شامل 10 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله افغانستان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.