نویسنده: مریم واقف کودهی
خلاصه مقاله:
اگر بخواهیم حد ومرزی میان مفاهیم توسعه و توسعه ی پایدار قائل شویم تفاوت اشکار مفهومی این دو واژه در میزان توجه به محیط زیست لزوم پرداختن به امر توسعه ی پایدار را بیش از پیش ضروری می نمایاند باید پذیرفت که امر فرهنگ سازی و تعمیق اموزه های توسعه ی پایدار که بخش از سرمایه های اجتماعی فرد محسوب می شود را از همان سالهای اولیه ی اموزش اغاز نماییم. علم جغرافیا نیز با توجه به ماهیت ذاتی خود می کوشد تا با تلفیق با سایر علوم شرایط و کیفیت روابط بین پدیده های طبیعی و انسانی مکان ها را بهتر تحلیل کند و به روابط علت و معلولی دست یابد. دراین مقاله به مفاهیم توسعه ی پایدار، سازمان اموزشی و وظایف ان اشاره می شود و آن گاه به نقشی که سازمان اموزشی می تواند در یادگیری فرهنگ سازی و در نهایت به تسهیل توسعه پایدار ایفا نماید پرداخته می شود و در پایان پس از نتیجه گیری پیشنهادهایی دراین راستا ارائه می گردد.
کلمات کلیدی: توسعه پایدار، سازمان اموزشی، فرهنگ سازی، تعمیق یادگیری، جغرافیا
خلاصه مقاله:
اگر بخواهیم حد ومرزی میان مفاهیم توسعه و توسعه ی پایدار قائل شویم تفاوت اشکار مفهومی این دو واژه در میزان توجه به محیط زیست لزوم پرداختن به امر توسعه ی پایدار را بیش از پیش ضروری می نمایاند باید پذیرفت که امر فرهنگ سازی و تعمیق اموزه های توسعه ی پایدار که بخش از سرمایه های اجتماعی فرد محسوب می شود را از همان سالهای اولیه ی اموزش اغاز نماییم. علم جغرافیا نیز با توجه به ماهیت ذاتی خود می کوشد تا با تلفیق با سایر علوم شرایط و کیفیت روابط بین پدیده های طبیعی و انسانی مکان ها را بهتر تحلیل کند و به روابط علت و معلولی دست یابد. دراین مقاله به مفاهیم توسعه ی پایدار، سازمان اموزشی و وظایف ان اشاره می شود و آن گاه به نقشی که سازمان اموزشی می تواند در یادگیری فرهنگ سازی و در نهایت به تسهیل توسعه پایدار ایفا نماید پرداخته می شود و در پایان پس از نتیجه گیری پیشنهادهایی دراین راستا ارائه می گردد.
کلمات کلیدی: توسعه پایدار، سازمان اموزشی، فرهنگ سازی، تعمیق یادگیری، جغرافیا
نقش سازمان های اموزشی در اشاعه و تحقق فرهنگ توسعه پایدار با تاکید بر درس جغرافیا