روش پیش بینی :
برای دسته ی اول خریداران مهمترین عاملی که این صنایع با آن درگیر هستند ماههای مختلف سال است . مثلاً افزایش خرید وسایل گرمایش در فصول سرد یا افزایش کلی خرید قبل از عید . این تغییرات با فروشهای ویژه در مواقع مختلف سال و یا جایگزین کردن محصولی دیگر برای تولید قابل تعدیل و جبران میباشد .همچنین برای جذب این مشتریان کارخانجات تولیدی اقدام به تعریف استانداردهایی از نظر طرح و مسادل فنی مینمایند که با پیشرفت تکنولوژی هم تغییر نکنند مانند ابعاد یک ماکروفر برای جایگزینی در قفسه ی تعبیه شده .
تغییرات در تقاضای این موارد تقریباً خطی و بسیار ساده است و با روشهایی نظیر رگرسیون خطی تقاضا پیش بینی شده و در اختیار واحد تولید قرار میگیرد .
برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت مدیریت تقاضا - 19 اسلاید