لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:26
فهرست و توضیحات:
مقدمه...................................
ترس و اضطراب در امتحان..................
تحقیقات در خارج.........................
بحث و نتیجه گیری........................
پیشنهادات...............................
چکیده...................................
مقدمه:
ترس و اضطراب در امتحان
اکثر ما از روبرو شدن با موقعیتهای تهدید آمیز یا فشارزا احساس تنش و اضطراب می کنیم، اینگونه احساسات واکنشهای بهنجاری در برابر فشار روانی هستند. اضطراب امتحان به عنوان پدیده ای رایج که به وفور در مراکز آموزشی و تحصیلی دیده می شود و همبستگی بالایی با عملکرد موفق یا ناموفق دانش آموز دارد.
آرکین[1] و همکارانش ( به نقل از باندوالوس و همکاران 1995) اضطراب امتحان را ناشی از احساس ناکارآمدی و در ماندگی دانسته آن را با کاهش عملکرد فرد تلقی می کنند. وقتی که فرد در خصوص کارایی و توانایی ذهنی خود در موقعیت امتحان دچار سرگردانی و اضطراب گردد. به نحوی که موجب کاهش و افت تحصیلی عملکرد واقعی وی شود. می توان گفت که دچار اضطراب امتحان است.
دانش آموز داری اضطراب امتحان فردی است، که بخوبی مواد و موضوعات درسی کلاس و دوره را فراگرفته، اما به دلیل اضطراب قادر به بیان دانسته های خویش در امتحان نیست. لذا انتظار می رود بین نمره های اضطراب امتحان و نمره های دروس رابطه معکوس وجود داشته باشد[2].
کارافرینی ترس و اضطراب در امتحان