
روش های فعال کردن کلاس ریاضی
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:49
قیمت:3000 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
چکیده................................................................................................4
مقدمه....................................................................................................................5
چگونه یک کلاس فعال داشته باشیم؟............................................................................6
روش های نوین تدریس............................................................................................6
عوامل مؤثر در گروه بندی دانشآموزان..........................................................................9
آشنایی معلم با آموزش مجازی و شبکه ی اینترنت و وبلاگ نویسی.......................................10
چگونه یک معلم فعال، پر انرژی و تاثیر گذار باشیم..........................................................11
تعریف رسانه های آموزشی ........................................................... (Instructional Media)13
نقش حواس در یادگیری..................................................................15
اصول انتخاب رسانه های آموزشی......................................................................15
نقش وسایل کمک آموزشی در یاد گیری..................................................................17
انواع و ویژگی های یک رسانه خوب.............................................................. 17
راهکار های تکنولوژی آموزشی................................................................25
آموزش و یادگیری در گروههای کوچک..........................................................27
مزایای آموزش و یادگیری در گروههای کوچک...................................................28
موانع ومسائل یادگیری گروهی درگروههای کوچک..........................................31
طبقه بندی تکنیک های یادگیری گروهی.....................................................31
ایجاد انگیزه در کلاس درس ریاضی...............................................................32
راهکارهایی برای غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی..............................................34
فعال سازی درس ریاضی...............................................................................36
درک مسائل ریاضی در قالب کلمات.......................................................................41
جمع بندی و نتیجه گیری.................................................................................48
منابع...................................................................................................49
چکیده
در فضای آموزشی قرن 21 مقوله های سرعت، دقت، مهارت و اطلاعات و فناوری های نوین مطرح است. در این مقاله در بخش اول به بررسی روش های فعال کردن کلاس ریاضی و در بخش دوم به کاربرد ریاضی در زندگی روزمره پرداخته شده است که عمدتا تجربه های شخصی نگارنده می باشد و به طور منظم و کنترل شده در کلاس های نگارنده اجرا شده اند و نتایج آن به وسیله ی ارزشیابی های به عمل آمده مورد تایید قرار گرفته است. همچنین برخی از ویژگی های معلمان فعال نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
روش های فعال کردن کلاس ریاضی