.مقدمه
تغییرات و تحولات عمیق دنیای کسب و کار و الزامات جدید تولید و تجارت در عصر کنونی،زمینه ظهور و بروز نگرش های جدیدی را فراهم ساخته است که ضروری است مورد توجه دست اندر کاران عرصه تولید و تجارت قرار گیرد.در همین راستا رویکردها و نگرش های جدیدی پیرامون موضوع تامین تحت عنوان مدیریت زنجیره تامین گسترش یافته،به نحوی که زمینه خلق نگرشی جدید در حوزه مدیریت تامین را فراهم ساخته است (Qazanfari & Fath allah, 2007). فعالیتهایی نظیر برنامه ریزی عرضه و تقاضا،تهیه مواد،تولید و برنامه ریزی محصول،خدمات نگهداری کالا،کنترل موجودی،توزیع،تحویل و خدمت به مشتری که قبلا همگی در سطح شرکت انجام می گیرد.اینک به سطح زنجیره انتقال پیدا کرده است.مسئله کلیدی در یک زنجیره تامین،مدیریت و کنترل هماهنگ تمامی این فعالیت ها است.مدیریت زنجیره تامین پدیده ای است که این کار به طریقی انجام می دهد کهمشتریان بتوانند خدمات قابل اطمینان و سریغ را با محصولات با کیفیت و در حداقل هزینه دریافت کنند (Pouya, 2006, pp. 34-39). در حالت کلی زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل می شود که رسما از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان های مواد،اطلاعات و جریان های مالی به یکدیگر مربوط می شوند.این سازمان ها می توانند بنگاه هایی باشند که مواد اولیه،قطعات،محصول نهایی و یا خدماتی چون توزیع،انبارش،عمده فروشی و خرده فروشی را ارائه کرده و حتی مصرف کننده نهایی را نیز شامل می گردد (Jafari, 2009).
فرمت ورد تعداد 9 صفحه
مقاله بررسی تاثیر به کار گیری مدیریت زنجیره تامین بر رضایت مشتری در صنعت نساجی