فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی

اختصاصی از فی توو تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی


تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی

 

 

 

 

 

 

 

تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی

نوع فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:62

قیمت:3000 تومان

دانلود و خرید به صورت آنلاین

فهرست مطالب

مقدمه :.......................................................................................................................٨

نکات کلیدی :...............................................................................................................٨

حیطه وظایف کارشناسان آموزش .........................................................................................٩

تجربیات  و پیشنهاد ها ...................................................................................................١٠

نقش آموزش ابتدایی در دانش آموزان ..................................................................................١٠

کودک و معلم .............................................................................................................١٠

کودک و خانواده ...........................................................................................................١٠

کودک و گروه همسالان ..................................................................................................١١

دو نمونه از علل مشکلات آموزشی دانش آموزان :  ....................................................................١١

١ -اضطراب و ترس از مردود شدن : ....................................................................................١١

٢ -عدم تشویق و محبوبیت :  ............................................................................................١٢

چند توصیه برای کاهش مشکلات آموزشی دانش آموزان : ...........................................................١٢

 ** نکاتی که در ذیل آمده است کمک کننده است : .................................................................١٣

ویژگی ها و قابلیت های مورد انتظار از معلمان مدارس ابتدایی ........................................................١٤

اهمیت  دوره دبستان .....................................................................................................١٤

اهداف دوره دبستان .......................................................................................................١٥

 


 

قابلیت های مورد انتظار از معلمان دبستان ..............................................................................١٦

الف ـ در حوزه شناختی .................................................................................................. ١٦

گذراندن موفقیت آمیز دوره های آموزشی زیر :  .........................................................................١٦

آشنایی با اصول و روش های تربیت اسلامی .  ..........................................................................١٧

ویژگی های روش تدریس در دوره ی ابتدایی ..........................................................................١٨

از عوامل مؤّثر در یادگیری می توان به موارد زیر اشاره کرد : .........................................................١٩

گذری کوتاه بر اهداف آموزش ریاضی در ابتدایی ......................................................................٢٠

 یک روش مفید، باید پنج مورد زیر را در نظر بگیرد : ..................................................................٢١

ده راهکار برای تعلیم و تربیت برتر ......................................................................................٢٢

 با دانش آموزان مرتبط شویم .............................................................................................٢٢

او را به سوی خوب بودن سوق دهیم ...................................................................................٢٣

راهنمایی ها باید ساده ، کوتاه و کارا باشد ................................................................................٢٤

دوستی و رفاقت را شکوفا کنید ..........................................................................................٢٤

آموزش ها را به حد نیاز ارایه کنیم .......................................................................................٢٥

آنچه را بیش از توان اوست ، نخواهیم ...................................................................................٢٦

 به تغییرات حساس باشیم ................................................................................................٢٦

مشکلات رفتاری دانش آموز را جدی بگیریم ............................................................................٢٧

 

از الگوهای رفتاری و شیوه های تصحیح رفتارها آگاه باشیم ...........................................................٢٨

پیشنهاداتی در رابطه با پیشگیری استفاده از محتویات غیر اخلاقی موبایل در مدارس ..........٢٨

پیشنهادات راهبردی  برای مدیران ......................................................................................٣٢

دانش آموزان دیرآموزمشکل مدارس ابتدایی ...........................................................................٣٨

  • ویژگی های دانش آموزان دیرآموز : ...................................................................................٤٠

 ▪ویژگی های شناختی دانش آموزان دیرآموز ...........................................................................٤٠

  • نگرش معلمان به یکپارچه سازی :....................................................................................٤٢
  • نظرات برخی پایان نامه ها در این رابطه :............................................................................٤٣

اهمیت و نقش آموزش های ضمن خدمت ..............................................................................٤٦

آموزش ضمن خدمت در هر سازمان ، مزایای زیر را در پی دارد :...................................................٤٧

 ١- ارتقای اطلاعات و دانش و مهارت های کارکنان ...................................................................٤٧

 ٢- افزایش همبستگی کارکنان با اهداف سازمان :....................................................................٤٧

 ٣-کاهش حوادث و ضایعات کاری و ایجاد اطلاعات بیشتر در سازمان ..........................٤٨

 ٤- کمک به تغییرات سازمانی در مواقع ضروری .......................................................................٤٩

٥- ایجاد علاقه و دلگرمی نسبت به سازمان از طریق آموزشهای مستمر ..........................٤٩

 ٦-افزایش کارایی کلی سازمان :.........................................................................................٥٠

مشکلات خاص کلاس های چند پایه :.................................................................................٥٠

 

مشکلات آموزشی : ........................................................................................................٥٠

کمبود وقت : ...............................................................................................................٥١

کم تجربگی درنحوه تدریس واداره کلاس چند پایه ...................................................................٥١

ترکیب سنی وجنسی دانش آموزان دختروپسردریک کلاس : ........................................................٥٢

کمبود تجهیزات آموزشی و بهداشتی :  .................................................................................٥٣

نداشتن کتابخانه مناسب :  ...............................................................................................٥٤

شیوه های اداره کلاسهای چند پایه :  ...................................................................................٥٤

الف ) طریقه محوری ......................................................................................................٥٤

ب ) طریقه گروهی ........................................................................................................٥٥

محاسن این روش :  .......................................................................................................٥٥

 ج) شیوه مشترک محوری و گروهی .....................................................................................٥٦

نکاتی چند برای بهینه کردن آموزش چند پایه ای : .................................................................. ٥٦

معلم موفق و محبوب کیست ؟..........................................................................................٥٧

 پیشنهادت و راهکارها :...................................................................................................٥٨

چند نکته پیشنهادی جهت تقویت مطالعه در دانش آموزان ...........................................................٥٨

 نتیجه گیری :..............................................................................................................٦٠

فهرست منابع :............................................................................................................٦٢

 

 

 

مقدمه : 

نقش مدرسه در زندگی کودک غیرقابل انکار است ، با توجه به دنیای پیچیده و کنونی ، کودکان نیازمند مهارتهای فردی مختلف هستند که هیچ پدر و مادری نمی تواند تمام مهارتها را به آنها تعلیم دهد . مدرسه یکی از مهمترین عوامل اجتماعی نمودن فرد است و می تواند آنچه والدین ناتمام می گذارند کامل کند و این مهم را از طریق آموختن مهارتهای فرهنگی و علمی - وسعت دادن اطلاعات - تمرین دادن در داد و ستدهای اجتماعی با همسالان و بزرگسالان و... انجام می دهد تا برای پختگی بیشتر و مقابله مؤثرتر با مشکلات آینده خویش ، آماده شود . 

شخصیت اصلی کودک ، در محیط مشترک دبستان و منزل شکل می گیرد بنابراین والدین و معلمین با ایجاد رابطه ای دو طرفه و رسیدن به شناخت کافی از کودک در مسیر تربیتی آنان قدم بر می دارند . 

اینجانب کارشناس آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش می باشم . و در این نوشتار به بررسی آموزش در مدارس و را ه های موفقیت دامعلمان در امر تدریس می پردازم . امید است این توشتار گرهی از مشکلات آموزش و پرورش بردارد . 

نکات کلیدی : 

آموزش و تدریس در مدارس –مشکلات و موانع - ارائه راهکارها 


دانلود با لینک مستقیم


تجربیات کارشناس آموزش ابتدایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.