فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مذاهب

اختصاصی از فی توو تحقیق در مورد مذاهب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مذاهب


تحقیق در مورد مذاهب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه5

یا حق

مذهب مغان= در اخبار از پیغامبر علیه السلام فرمود 

سنوا فی المجوس سنه اهل الکتاب  غیرنا نسائهم و لا اکلی زبایحهم. در مغان همه سنتهای اهل کتاب نگاه دارید الا دو چیز یکی انکه از ایشان زن مخواهید و دیگر از کشته ایشان مخورید.

و مذهب ایشان چنان است که میگویند همه خیرها از خداست و همه شرها از شیطان است. و ایزد تعالی را یزدان میخوانند و شیطان را اهریمن گویند. و گویند یزدان قدیم است  واهرمن محدث و ابتدای مردم را کیومرث گویند. و گویند صانع چون بینا بود در بینائی خویش تفکر کرد_ از تفکر او اهرمن پدید امد . تعالی الله عن ذالک علوا کبیرا و اتش را عزیز و بزرگ دارند و او را خدمت کنند.

و اب را نیالند یعنی به هیچ چیز الوده نکنند و جز به خوردن به کار نبرند و شادی کردن و می خوردن به طاعت دارند و هر روز سه بار افتاب را سجده کنند. بر ان روی که افتاب باشد و به وقت طعام خوردن سخن نگویند و زمزمه به وقت خوردن واجب دارند و از مردگان احتراز کنند و خویشان را نکاح روا دارند چون مادر و خواهر و دختر و لوطی را سنگسار کنند و مردگان را گور ننهند بلکه به هوا دهند در دخمه. و اتش پرست را هربد   خوانند.

مذهب زرتشت

مغان گویند ما را پیغمبری بوده است  زرتشت  نام که این شرایع را اورده است و سه کتاب اورده است.  زند و   پازند و اویستا

و در ان کتاب ها الفاظی است نامفهوم  لیکن گروهی از ایشان انرا تفسیر و تاویل نهاده اند.

مذهب مزدک

مرد در زمان قباد فیروزان از شهر  نسا  بیرون امد که او را مزدک نامیدند که دعوی پیامبری نمود وبعضی از احکام زرتشت را تغییر داد و اموال و فروج بر خلق مباح نمود و گروهی به او ایمان اوردنند و ب این عقیده بودند که این مال و نعمت در اصل همه برای خلق بوده است و اکنون هم همچنان است .

تا اینکه در نهایت  نوشیروان با مزدک مناظره نمود و او را با حجت نمود و در نهایت بکشت.

مذهّب مانی

مانی مردی  بود که در صنعت صورتگری استاد بود و در روزگار  شاپوربن اردشیر بیرون امد .در بین قوم مغان وزرتشا دعوی پیغتمبری نمود و دلیل و برهان او صناعت قلم و و صورت گری بود. گویند بر تیکه ای  حریر سفید خطی کشید وزمانیکه که یک تار حریر بیرون آوردند ان خط ناپدید شد . مانی کتابی نوشت که به انواع تصاویر  مزین بود که انرا  ارزنگ مانی نامیدند که این کتاب در خزائن

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مذاهب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.