فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات138
مقدمه :
جهان در قرنی که گذشت شاهد تحولات و تجربیات گوناگونی بود که به واسطه یک شتابزدگی در کلیه عرصه های علوم و معرفت بشری گام برداشت و با دیدگاه های متفاوت حرکتی نو را آزموده ت ابه دنیای نوخواه خود دست یابد .
از این رو گستره هنرهای تجسمی نیز همانند دیگر خواستگاه های بشری دستخوش دگرگونی های فراوانی شد و زمینه ای برای به ثمر رساندن اندیشه ها و نظرات متفاوت، عملکردها و بازتاب های گوناگونی شد .
در این مجموعه نیز سعی بر آن شده است که به طور اجمال به مهمترین روند رویکردهای هنری که بیانگر این عرصه تجدد خواهی است پرداخته تا برای علاقمندان بستری را فراهم سازد و چشم اندازی را برای ورود به هزاره دیگری باز نماید .
امپرسیونیسم چیست ؟
امپرسیونیسم IMPRESSIONISM ، مهمترین پدیده هنر اروپایی در سده نوزدهم، و نخستین جنبش نقاشی مدرن به شمار می آید . امپرسیونیسم مکتبی با برنامه و اصول معین نبود ؛ بلکه تشکل آزادانه هنرمندانی بود که به سبب برخی نظرات مشترک، و به منظور عرضه مستقل آثارشان در کنار هم قرار گرفتند . اینان نظام آموزشی متداول و هنر آکادمیک را مردود می شمردند ؛ و نیز با این اصل رمانتیسم که مهمترین مقصود هنر انتقال هیجان عاطفی هنرمند است ، مخالف بودند . اما برعکس ، این نظر رئالیست ها را می پذیرفتند که مقصود هنر باید ثبت پاره هایی از طبیعت و زندگی به مدد روحیه علمی و فارغ از احساسات شخصی باشد . براین اساس می توان امپرسیونیسم را ادامه منطقی رئالیسم سده نوزدهم دانست .
نام جنبشی در نقاشی بود که در دهه 60 سده نوزدهم در فرانسه شکل گرفت . امپرسیونیسم مکتبی همگن و متجانس با برنامه ای مشخص و اصولی معین نبود ، بلکه ترکیبی آزاد از هنرمندانی بود که برحسب برخی اشتراکات نظری و به قصد به نمایش گذاردن آثارشان گرد هم آمده بودند .
امپرسیونیسم