فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه مکمل درمان

اختصاصی از فی توو دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه مکمل درمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه مکمل درمان


دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه مکمل درمان

بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه مکمل درمان

(مطالعه موردی شرکت آتیه سازان حافظ)

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:161

فهرست مطالب :

چکیده:.. 1

مقدمه:.. 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1-مقدمه 4

2-1 بیان مساله تحقیق. 5

3-1 تاریخچه مطالعاتی. 6

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق. 8

5-1 اهداف تحقیق. 10

6-1 فرضیات تحقیق: 11

7-1 تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق: 11

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

2- مقدمه 15

1-2 ارزیابی عملکرد 16

1-1-2 معیارهای مالی و غیر مالی. 16

2-1-2 ارزیابی متوازن. 17

3-1-2 کارت ارزیابی متوازن. 17

2-2 رضایتمندی. 19

1-2-2 مفهوم بازاریابی و بازاریابی خدماتی. 19

1-1-2-2 مدیریت بازاریابی. 19

2-1-2-2 بازاریابی خدماتی. 20

3-1-2-2 ویژگیهای امور خدماتی. 20

2-2-2- مفاهیم اولیه رضایت مشتریان. 22

1-2-2-2 تعریف مشتری. 22

2-2-2-2 مفهوم رضایتمندی مشتری. 23

3-2-2-2 اهمیت دستیابی به رضایتمندی مشتری. 24

4-2-2-2 سنجش رضایت مشتریان. 25

5-2-2-2 مزایای دستیابی به رضایتمندی مشتری. 25

6-2-2-2 رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری. 26

3-2-2 طبقه بندی مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری. 26

4-2-2 مفاهیم نوین در مشتری گرایی. 30

1-4-2-2 تعریف مدیریت ارتباط با مشتری. 30

2-4-2-2 مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان. 30

3-4-2-2 مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمانها 31

5-2-2 باشگاه مشتری. 32

1-5-2-2 تعریف باشگاه مشتری. 32

2-5-2-2 اثرات حفظ کنندگی یک باشگاه مشتری. 33

3-5-2-2 زنجیره حفظ کنندگی باشگاه مشتری. 33

6-2-2 ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری. 34

1-6-2-2 مقیاس سروکوال(کیفیت خدمات): 35

2-6-2-2 مدل فنی / عملیاتی کیفیت خدمات: 36

3-6-2-2 مدل کانو. 37

7-2-2 نیازها، خواسته‌ها و انتظارات بیمه گذاران. 38

8-2-2 اهمیت رضایت خریدار (بیمه گذار) 42

9-2-2 انواع بازار بیمه و رضایت بیمه گذار. 43

10-2-2 شیوه‌های ابراز نارضایتی. 46

1-3-2 تاریخچه بیمه 48

2-3-2 سیر تحول بیمه 48

3-3-2 آغاز حرفه بیمه گری. 49

4-3-2 لویدز لندن. 49

5-3-2 تاریخچه بیمه در ایران. 50

6-3-2 تعریف واژه بیمه 52

7-3-2 نقش بیمه 52

8-3-2 تقسیم بندی انواع بیمه 54

1-8-3-2 بیمه‌های اجتماعی. 54

2-8-3-2 بیمه‌های بازرگانی. 55

9-3-2 علل نیاز انسانها به بیمه‌های اشخاص... 56

10-3-2 تفاوتهای بیمه‌های درمانی اختیاری با بیمه‌های درمانی اجباری. 56

11-3-2 بیمه‌های درمانی. 58

1-11-3-2 بیمه‌های فردی. 58

2-11-3-2 بیمه‌های گروهی. 58

12-3-2 عامل پیدایش، گسترش و تکامل بیمه‌های گروهی. 59

13-3-2 پوشش فردی در برابر پوشش گروهی. 59

14-3-2 خصوصیات بیمه‌های گروهی. 60

15-3-2 وضع بیمه درمانی در کشورهای مختلف.. 62

16-3-2 خطر موضوع بیمه درمانی. 63

17-3-2 صورت‌های مختلف بیمه‌های درمانی از جهت وسعت پوشش آنها 63

18-3-2 نهاد نظارت بر بیمه درمان در ایران. 64

19-3-2 بیمه درمان مکمل در ایران. 66

20-3-2 ساختار بیمه درمان مکمل. 67

21-3-2 چگونگی صدور بیمه‌های درمانی. 67

22-3-2 هدف از صدور بیمه نامه درمانی: 68

23-3-2 بیمه‌های درمانی و طرح‌های مختلف آن: 68

24-3-2 قرارداد بیمه 69

1-24-3-2 مشخصات قرارداد‌های بیمه 70

25-3-2 بیمه نامه 71

26-3-2 ریسک یا خطر در بیمه 73

27-3-2 بیمه اتکایی - ریسکهای بیمه درمانی. 74

28-3-2 اصول حاکم بر قرارداد‌های بیمه 74

29-3-2 تورم و بیمه 77

1-29-3-2 اثر تورم در خسارت.. 77

2-29-3-2 اثر تورم در حق بیمه 77

30-3-2 مبنای تعیین حق بیمه مکمل درمان(درآمد) 78

4-2 تاریخچه تحقیقات و مطالعات انجام شده 79

1-4-2 پیشینه داخلی تحقیق. 79

2-4-2 پیشینه خارجی تحقیق. 82

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3- مقدمه 86

2-3 - روش تحقیق. 86

3-3 قلمرو تحقیق. 87

1-3-3-قلمروموضوعی: 87

2-3-3 قلمرومکانی: 87

3-3-3 قلمروزمانی : 87

4-3 روش‌های گردآوری اطلاعات.. 87

5-3 مدل تبیینی تحقیق. 88

6-3 ابزار گردآوری اطلاعات.. 88

7-3 تعیین روایی و پایایی ابزار اندازه گیری. 90

8-3 جامعه ونمونه 91

9-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 92

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داه ها

1-4-‏ مقدمه‏ 96

2-4 توزیع فراوانی پاسخ ها 96

3-4 شاخص های آمار توصیفی. 98

1-3-4 متغیرهای مستقل. 99

2-3-4 آزمون همگونی میانگین نمونه با جامعه 102

4-4 آزمون فرضیه ها 103

1-4-4 تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی اول. 104

3-4-4 تجزیه و تحلیل فرضیه فرعی سوم 110

5-4 خلاصه نتایج بدست آمده 117

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5-مقدمه 119

1-2-5-نتیجه فرضیه فرعی اول : 119

2-2-5-نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم : 120

3-2-5-نتیجه فرضیه فرعی سوم : 121

4-2-5-نتیجه فرضیه اصلی : 121

3-5 بحث و نتیجه گیری کلی. 122

4-5 پیشنهادها 123

1-4-5 پیشنهادهایی مبتنی بر یافته‌های فرضیات تحقیق. 123

2-4-5 پیشنهادهایی برای تحقیق های آتی. 124

5-5 محدودیت‌ها و مشکلات تحقیق. 125

پیوستها

پیوست الف) پرسشنامه: 127

پیوست ب) جداول آماری: 131

منابع و ماخذ

منابع فارسی: 157

منابع لاتین: 160

چکیده انگلیسی: 161

فهرست جداول :

جدول 1-2 ابعاد مختلف کیفیت خدمات. 18

جدول 1-3 جدول امتیاز دهی پاسخ‌های مقیاس لیکرت.. 90

جدول 2-3 نتایج آزمون پایایی پرسشنامه (آلفای کرونباخ) 91

جدول 3-3 نتایج آزمون پایایی پرسشنامه (آلفای کرونباخ) برای سؤالات مربوط به هر فرضیه 91

جدول1-4 : توزیع فراوانی و درصد پاسخ های بیمه‌شدگان به سوالات مربوط به فرضیه فرعی اول. 97

جدول 2-4 :توزیع فراوانی و درصد پاسخ های بیمه‌شدگان به سوالات مربوط به فرضیه فرعی دوم 97

جدول 3-4 :توزیع فراوانی و درصد پاسخ‌های بیمه شدگان به سوالات مربوط به فرضیه فرعی سوم 98

جدول 4-4 جدول آمار توصیفی داده ها- نحوه انجام تعهدات.. 99

جدول 5-4 جدول آمار توصیفی داده ها- شرایط کیفی حاکم بر شرکت.. 100

جدول 6-4 جدول آمار توصیفی داده ها- مراکز درمانی طرف قرارداد 101

جدول 7-4 جدول آزمون t تک نمونه ای به منظور تعمیم یافته ها به جامعه آماری. 102

جدول 8-4 جدول آمار توصیفی داده ها- درآمد 103

جدول 9-4 جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 104

جدول 10-4 جدول نتایج آزمون استقلال خطاها(دروبین- واتسون) 104

جدول 11-4 جدول ضرایب رگرسیون برای فرضیه فرعی اول. 106

جدول 12-4 جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون. 106

جدول 13-4 جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 107

جدول 14-4 جدول نتایج آزمون استقلال خطاها(دروبین_ واتسون) 107

جدول 15-4 جدول ضرایب رگرسیون برای فرضیه فرعی دوم 109

جدول 16-4 جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون. 109

جدول 17-4 جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 110

جدول 18-4 جدول نتایج آزمون استقلال خطاها(دروبین_ واتسون) 110

جدول 19-4 جدول ضرایب رگرسیون برای فرضیه فرعی سوم 112

جدول 20-4 جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون. 112

جدول 21-4 جدول نتایج آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 113

جدول 22-4 جدول نتایج آزمون استقلال خطاها (دروبین _ واتسون) 114

جدول 23-4 جدول نتایج آزمون هم خطی متغیرهای مستقل. 115

جدول 24-4 جدول ضرایب رگرسیون چندگانه 115

جدول 25-4 جدول آزمون معنی داری هر یک از ضرایب رگرسیون چندگانه 116

جدول 31-4 خلاصه نتایج بدست آمده 117

چکیده:

در این تحقیق، روابط بین معیارهای غیرمالی و عملکرد مالی شرکت‌های بیمه مکمل درمان مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی معیار رضایتمندی مشتریان به عنوان معیار غیرمالی و درآمد شرکت به عنوان معیار مالی در نظر گرفته شد. جامعه آماری شعب شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در سراسر کشور انتخاب گردید. که با استفاده از فرمول تعیین نمونه برای جامعه نامشخص حجم نمونه 196 تعیین گردید و پرسشنامه‌ای ‌حاوی 34 سؤال جهت سنجش معیار غیرمالی رضایتمندی مشتریان منتشر و تعداد 175 پاسخ نامه، حدود 89% پاسخ‌نامه‌ها جمع‌آوری گردید. برای آزمون فرضیه‌ها ازآزمون t تک نمونه‌ای و همچنین محاسبه ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون انجام شد و از آماره‌های t و F استفاده شد. جهت انجام تجزیه تحلیل آماری نرم افزارهای (0/16) SPSS2 و (0/8) STATISTICA مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که علی رغم بالا بودن میزان رضایتمندی بیمه شدگان در تمام شعبات،‌ عوامل رضایتمندی، (میزان و نحوه انجام تعهدات)، (شرایط کیفی حاکم بر شرکت بیمه) (مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه) با درآمد این شرکت رابطه معناداری وجود ندارد.

پیچیدگی محیط عرصه رقابتی کسب و کار و افزایش انتظارات مشتریان، ضرورت آگاهی از نقاط قوت و ضعف سازمان و بهبود مستمر بهره‌وری را پیش از پیش آشکار نموده است. از این رو مدیران امروز در جستجوی دستیابی به یک راه حل جامع، قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر جهت ارزیابی عملکرد سازمان خود بوده تا ضمن حصول اطمینان از اجرای استراتژی‌های خود، بتوانند اطلاعات دقیق و کافی از جایگاه امروز خویش را به دست آورده و با نگاه به آینده، موجبات ارتقاء و بهبود سازمان خود را فراهم نمایند. یک متد ارزیابی، بایستی قادر باشد که وضعیت کلی سازمان را نسبت به اهداف سازمانی (بلحاظ فاصله تا هدف) در هر لحظه ارائه نماید. همچنین جایگاه سازمان را در ارتباط با محیط پیرامون(بازار، رقبا و سازمان‌های دیگر) مشخص کند، علاوه بر اینها نشانگر میزان اثر بخشی کلیه فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان نیز باشد. از جامع‌ترین و کاملترین روش‌های موجود که در عصر حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از دستارود‌های آن استفاده می‌نماید روش کارت ارزیابی متوازن می‌باشد. روش مزبور با تأکید و تمرکز بر چهار جنبه کلیدی و محوری مالی، مشتری، فرایندها و رشد و یادگیری سازمانی، که تمامی فرآیندها و انتظارات سازمان‌ها را شامل می‌شود نسبت به تهیه معیارها و شاخص‌های مورد نیاز و ارزیابی سازمان بر مبنای تحقق مقادیر آنها و بر اساس برنامه‌های عملیاتی مصوب صورت می‌پذیرد. با توجه به اهمیت مشتریان شرکت‌های بیمه که اصلی‌ترین سرمایه این شرکت‌ها به شمار میروند در تحقیق حاضر به بررسی رضایتمندی ایشان بر درآمد شرکت ‌بیمه مکمل درمان می‌پردازیم.

با توسعه نوآوری‌های جدید در رابطه با بهبود مداوم در سه دهه اخیر، نقش حسابداران از اندازه‌گیری و گزارشگری فعالیت‌های واحد تجاری به همکاری در علم مدیریت و بازاریابی، مالی و سایر حرفه‌هایی که نوآوری‌های مدیریت مدرن را به کار می‌برند گسترش یافته است. برخی از نوآوری‌ها شامل هزینه‌یابی بر مبنای هدف، هزینه یابی بر مبنای فعالیت، مدیریت بر مبنای فعالیت، ارزیابی متوازن، ‌شش سیگما و تولید انبوه بر اساس سفارش مشتری است. شرکت‌ها اکنون از عصر رقابت صنعتی به عصر رقابت اطلاعات گام نهاده اند. در عصر صنعتی، سیستم‌های مالی در شرکت‌ها توسعه می‌یافت تا سرمایه مالی و فیزیکی به صورت کارا تخصیص یابد و تحت کنترل قرار گیرد. معیارهای مالی مانند سود عملیاتی و بازده سرمایه می‌توانند اثر بخشی و کارایی بخش‌های عملیاتی، که از سرمایه مالی و فیزیکی برای خلق ارزش استفاده می‌کنند،‌را ارزیابی کنند. در عصر اطلاعات بسیاری از فرضیات اساسی عصر رقابت کنار گذاشته شده است. شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند تنها با استقرار تکنولوژی جدید مدیریت بهتر دارایی‌ها و بدهی‌های مالی، مزیت رقابتی بادوام به دست آورند. در عصر اطلاعات شرکت‌ها چه تولیدی و چه خدماتی نیاز به توانایی‌های جدید برای موفقیت دارند. توانایی شرکت در بهره برداری از دارایی‌های نامشهود بسیار مهمتر از مدیریت دارایی‌های مشهود و فیزیکی است. دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا ارتباط با مشتریان را توسعه داده و با ارائه مؤثر و کارای خدمات، وفاداری مشتریان موجود را حفظ کرده و مشتریان جدید جذب نمایند. و از جمله معیارهای غیر مالی که در بسیاری از تحقیقات رابطه آن بر معیارهای مالی مورد بررسی قرار گرفته است، رضایتمندی مشتریان می‌باشد. در فصل اول پس از بیان مسأله تحقیق به اهمیت و ضرورت تحقیق اشاره شده و همچنین اهداف تحقیق را بیان می‌کنیم و چارچوب نظری تحقیق که بیان اصلی طرح سؤال و موضوع تحقیق بوده است در این فصل آورده شده و در ادامه به مدل تبیینی و فرضیات تحقیق نیز اشاره گردیده است و در ادامه تاریخچه تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است و در پایان این فصل متغیرهای عملیاتی تحقیق و تعاریف واژها و اصطلاحات آمده است.

و...

NikoFile


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه بررسی تأثیر عوامل رضایت مندی بیمه شدگان بر درآمد شرکت های بیمه مکمل درمان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.