The impact of marketing capability, operations capability and diversification strategy on performance
در ادبیات مدیریت ، معمولا" کارکرد های بازاریابی وعملیات به طور جداگانه مطالعه می شود (Karmakar, 1996) . بازاریابی بر ایجاد تقاضای مشتری و همچنین نحوه ی ارائه ی ارزش ویژه به مشتریان تمرکز دارد. از سوی دیگر ، عملیات بر مدیریت عرضه ، برای تحقق خواست مشتری متمرکز می باشد. پورتر (1985) اثبات نمود که در فرآیند تحویل کالا و خدمات ، کلیه ی کارکرد های کسب و کار همکاری می کنند ولی دو بخش بازاریابی و عملیات در زمینه ایجاد ارزش افزوده به مشتریان نقش برجسته تری دارند. ادبیات علم مدیریت به طور روز افزون به ضرورت یکپارچگی کارکرد های بازار یابی و عملیات سازمان در ارتقاء عملکرد تاکید دارد. (Balasubramanian & Bhardwaj, 2004; Ho & Zheng, 2004; Malhotra & Sharma, 2002; Sawhney & Piper, 2002)
عدم هماهنگی بین این دو بخش موجب عدم اثر بخشی تولید و نارضایتی مشتری شده ولی تناسب بین آن ها منجر به خلق مزیت رقابتی برتر و سود پایدار می گردد. (Ho & Tang, 2004). حتی رهبران تجاری نیز بر ضرورت توانایی یکپارچه کردن چنین تخصص های کارکردی برای دستیابی به سود آوری و رشد مداوم تاکید دارند (Wind, 2005).
استراتژی تنوع در شرایط ورود به کسب و کار های مرتبط یا غیر مرتبط و یا ورود به بازار جغرافیایی جدید به عنوان یک اصل مهم در موقعیت رهبری بلند مدت سازمان در صنعت در نظر گرفته می شود. (Hoopes, 1999; Goerzen & Beamish, 2003; Nachum 2004; Narasimhan & Kim, 2002)
ادبیات مدیریت استراتژیک هزینه ها و منافع استراتژی تنوع و اثر آن برروی مزیت رقابتی در یک سازمان را به طور گسترده مورد مطالعه قرار داده است. (Chakrabarti, Singh, & Mahmood, 2007; Palich, Cradinal, &Miller, 2000; Ramanujam & Varadarajan, 1989) .
(ترجمه 29 صفحه)
ترجمه مقاله - تاثیر قابلیت بازاریابی ، توانایی عملیات و استراتژی تنوع بر عملکرد