فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یک نمونه تحلیل محتوا از کتابهای ریاضی ،علوم و فارسی دوم و پنجم ابتدایی

اختصاصی از فی توو یک نمونه تحلیل محتوا از کتابهای ریاضی ،علوم و فارسی دوم و پنجم ابتدایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

یک نمونه تحلیل محتوا از کتابهای ریاضی ،علوم و فارسی دوم و پنجم ابتدایی


یک نمونه تحلیل محتوا از کتابهای ریاضی ،علوم و فارسی دوم و پنجم ابتدایی

 

گروه بررسی محتوای آموزشی پرورشی اداره کل

 

برنامه درسی و بررسی محتوای آموزشی

یک نمونه تحلیل محتوا از کتابهای ریاضی ،علوم و فارسی دوم و پنجم ابتدایی

مقدمه

رسانه[1] وسیله ای است که فرستنده به کمک آن معنا و مفهوم مورد نظر خود را به گیرنده منتقل می کند  (امیر تیموری 1384). استفاده از رسانه ها، در موقعیتهای آموزشی ویژگی های خاصی را برای رسانه می طلبد که این نوع رسانه را، رسانه آموزشی می گویند.رسانه آموزشی وسایل، افراد، ابزارها و موقعیتهایی است که موجب ارتباط بین یاد دهنده و یادگیرنده شده و بر اساس روشهای یاددهی یادگیری مشخصی سازماندهی یافته اند( نوریان 1379) بنابراین فعالیتهای یادگیری بدون پیامی که منتقل شود و ابزاری که پیام در آن سازماندهی گردد معنا ندارد ، میزان یادگیری نیز تنها بستگی به هوش و فعالیت دانش آموز ندارد بلکه به میزان فعالیت دو جانبه معلم و دانش آموز ارتباط پیدا می کند ، اینجاست که نقش رسانه های آموزشی در یادگیری مشخص می شود ، ارتباط در کلاس یک نوع همبستگی دو جانبه است که بین معلم و شاگرد ایجاد می شود و این همبستگی زمانی بر قرار می گردد که آنان به طور مؤثر با یکدیگر فعالیت کنند و منظور یکدیگر را بفهمند . برای چنین منظوری و رسیدن به چنین هدفی ، معلم باید حواس مختلف شاگرد را به کارگیرد . رسانه ها حواس شاگردان را به کار می گیرند، ضمن آنکه ابزار کار معلم هستند و راهنمایی هایی جهت  یاددهی یادگیری صحیح عرضه می دارند(موسوی 1376). طراحی رسانه های آموزشی برای آنکه بتوانند اثر بخش بوده و کارآیی لازم را داشته باشند باید بر اساس اصول خاصی طراحی گردند.


دانلود با لینک مستقیم


یک نمونه تحلیل محتوا از کتابهای ریاضی ،علوم و فارسی دوم و پنجم ابتدایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.