پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: مقایسه رفتار استاتیکی و ضریب رفتار سیستم های مهاربندی متحدالمرکز و خارج از مرکز شورن و حالت های ترکیبی
دانشگاه تهران
استاد راهنما: دکتر عبدالحمید جوهرزاده
پژوهشگر: جلیل جلیل زاده
تابستان 1375
فرمت فایل: PDF و شامل 151 صفحه
چکیده:
از زمانی که سیستم مهاربندی خارج از محور مطرح گردید و محققین به عملکرد مناسب این سیستم در مناطق زلزلهخیز به عنوان یک سازه مقاوم در برابر زلزله پی بردند، در بسیاری از آیین نامههای معتبر دنیا این سیستم توصیه شد. اگر یک سازه با مهاربندی خارج از محور به خوبی طراحی شود، مسیر و چگونگی تسلیم در اعضا آن کاملا مشخص خواهد بود و این یکی از مزایای مهم اینگونه سیستمها میباشد سیستم مهاربندی خارج از محور از یک طرف به دلیل داشتن اعضا مهاربندی دارای سختی جانبی بیشتری نسبت به سیستم قاب ممانگیر میباشد و این خود باعث کاهش اثرات P-Δ در ساختمانهای بلند که یکی از معضلات سیستم قاب ممانگیر میباشد، خواهد شد و از طرف دیگر بدلیل نحوه طراحی آنها باعث میشود که بر خلاف سیستم مهاربندی متحدالمرکز کمانش در اعضاء مهاربندی رخ ندهد و در نتیجه شکل پذیری و جذب انرژی بالایی را دارا باشند.
این رساله تحت عنوان مقایسه رفتار استاتیکی و ضریب رفتار مهاربندهای متحدالمحور و خارج از محور شورن و حالت ترکیبی آنها در چهار فصل ارائه میگردد.
در فصل اول کلیاتی در زمینه سیستمهای مهاربندی خارج از محور مطرح و مورد بررسی قرار میگیرد. مطالب این فصل اکثر نتایج آزمایشات و آنالیزهای انجام شده توسط محققین مختلف در طی چند سال اخیر میباشد.
فصل دوم اختصاص به نحوه تشکیل مفصل پلاستیک برشی در مقاطع بال پهن فولادی دارد. در این قسمت ایدهآل سازی یک مفصل برشی به صورت صلب - پلاستیک که بعدا در آنالیز حدی قابها مورد استفاده قرار میگیرد، صورت میپذیرد. در این ایدهآل سازی دو روش جهت در نظر گرفتن اثر برش قابل حمل توسط بالهای مقاطع بال پهن ارائه میگردد.
در فصل سوم مباحثی پیرامون نحوه طراحی سیستمهای مهاربندی خارج از محور بر طبق آیین نامه SEAOC-90 خواهیم داشت و در ادامه مبحث شکل پذیری و تعیین ضریب رفتار سیستمهای سازهای مختلف ارائه خواهد شد. سیستمهای مورد بررسی در این رساله عبارتند از :
1) سیستم بادبندی خارج از مرکز
2) سیستم بادبندی متحدالمرکز
3) سیستم بادبندی خارج از مرکز و متحدالمرکز به صورت ترکیبی
لازم به ذکر است که جهت طراحی سیستمهای بادبندی خارج از مرکز و نیز بدست آوردن منحنی بار- تغییر مکان برای تعیین ضریب رفتار (R) از نرم افزار DDP که توسط مهندس اصغری نوشته شده، استفاده گردیده است.
فصل چهارم اختصاص به نتیجه گیری از فعالیتهای انجام شده دراین پژوه دارد.
می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/136n.zip/download
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
دانشگاه تهران
استاد راهنما: دکتر عبدالحمید جوهرزاده
پژوهشگر: جلیل جلیل زاده
تابستان 1375
فرمت فایل: PDF و شامل 151 صفحه
چکیده:
از زمانی که سیستم مهاربندی خارج از محور مطرح گردید و محققین به عملکرد مناسب این سیستم در مناطق زلزلهخیز به عنوان یک سازه مقاوم در برابر زلزله پی بردند، در بسیاری از آیین نامههای معتبر دنیا این سیستم توصیه شد. اگر یک سازه با مهاربندی خارج از محور به خوبی طراحی شود، مسیر و چگونگی تسلیم در اعضا آن کاملا مشخص خواهد بود و این یکی از مزایای مهم اینگونه سیستمها میباشد سیستم مهاربندی خارج از محور از یک طرف به دلیل داشتن اعضا مهاربندی دارای سختی جانبی بیشتری نسبت به سیستم قاب ممانگیر میباشد و این خود باعث کاهش اثرات P-Δ در ساختمانهای بلند که یکی از معضلات سیستم قاب ممانگیر میباشد، خواهد شد و از طرف دیگر بدلیل نحوه طراحی آنها باعث میشود که بر خلاف سیستم مهاربندی متحدالمرکز کمانش در اعضاء مهاربندی رخ ندهد و در نتیجه شکل پذیری و جذب انرژی بالایی را دارا باشند.
این رساله تحت عنوان مقایسه رفتار استاتیکی و ضریب رفتار مهاربندهای متحدالمحور و خارج از محور شورن و حالت ترکیبی آنها در چهار فصل ارائه میگردد.
در فصل اول کلیاتی در زمینه سیستمهای مهاربندی خارج از محور مطرح و مورد بررسی قرار میگیرد. مطالب این فصل اکثر نتایج آزمایشات و آنالیزهای انجام شده توسط محققین مختلف در طی چند سال اخیر میباشد.
فصل دوم اختصاص به نحوه تشکیل مفصل پلاستیک برشی در مقاطع بال پهن فولادی دارد. در این قسمت ایدهآل سازی یک مفصل برشی به صورت صلب - پلاستیک که بعدا در آنالیز حدی قابها مورد استفاده قرار میگیرد، صورت میپذیرد. در این ایدهآل سازی دو روش جهت در نظر گرفتن اثر برش قابل حمل توسط بالهای مقاطع بال پهن ارائه میگردد.
در فصل سوم مباحثی پیرامون نحوه طراحی سیستمهای مهاربندی خارج از محور بر طبق آیین نامه SEAOC-90 خواهیم داشت و در ادامه مبحث شکل پذیری و تعیین ضریب رفتار سیستمهای سازهای مختلف ارائه خواهد شد. سیستمهای مورد بررسی در این رساله عبارتند از :
1) سیستم بادبندی خارج از مرکز
2) سیستم بادبندی متحدالمرکز
3) سیستم بادبندی خارج از مرکز و متحدالمرکز به صورت ترکیبی
لازم به ذکر است که جهت طراحی سیستمهای بادبندی خارج از مرکز و نیز بدست آوردن منحنی بار- تغییر مکان برای تعیین ضریب رفتار (R) از نرم افزار DDP که توسط مهندس اصغری نوشته شده، استفاده گردیده است.
فصل چهارم اختصاص به نتیجه گیری از فعالیتهای انجام شده دراین پژوه دارد.
می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/136n.zip/download
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
مقایسه رفتار استاتیکی و ضریب رفتار سیستم های مهاربندی متحدالمرکز و خارج از مرکز شورن و حالت های ترکیبی