امروزه آموزش مجازی به عنوان یکی از روش های نوین آموزشی در دنیا مطرح است. عصر ارتباطات و اطلاعات تمامی فرایندها و فعالیت های بشر را به سمت فعالیت های الکترونیکی ومبتنی بر شبکه جهانی اینترنت و وب پیش برده و می برد به طوریکه واژگان جدیدی به دایره لغات تمامی ملل وارد شده است، واژگانی نظیر:
- e-Commerce
- e-Business
- e-Training
- e-Education
- e-Learning
در مجموعه پیش رو، بخش های مختلفی از اجزاء و مؤلفه های آموزش مجازی
(e-Learning) ارایه شده است:
در فصل اول ، مقدمه ای بر آموزش الکترونیکی ارائه گردیده است.
در فصل دوم، تعاریفی از e-learning آورده شده است که این تعاریف در واقع دیدگاه های مختلفی را در بر می گیرند.
در فصل سوم به تکنولوژی e-learning می پردازد.در این فصل انواع e-learning و تکنولوژی و ابزارهای مورد نیاز هر یک از انواع ارایه گردیده است.
درفصل چهارم این تحقیق، استانداردهای آموزش الکترونیکی مورد اشاره و ارزیابی قرار گرفته است.
فصل پنجم به بررسی ویژگیهای e-learning می پردازد.در این فصل مزایا و معایب این شیوه آموزش (e-learning) ارایه گردیده است و نهایتا در فصل ششم ، نحوه انتخاب یک دوره مجازی (on-line) تشریح گردیده است.
با توجه به جدید بودن این شیوه آموزش (حداقل در کشور ما) و کمبود مراجع و منابع جهت تحقیق در این خصوص، سعی گردیده تا از منابع موجود و در دسترس جهت غنی سازی تحقیق پیش رو حداکثر استفاده بعمل آید، در این راه از منابع کتابخانه ای ( کتابخانه سایر دانشگاه ها) ، مقالات لاتین (از طریق اینترنت) و نیز منابع فارسی استفاده گردیده است. امید است با گسترش این شیوه آموزشی در کشور، فاصله موجود میان کشورمان و سایر کشورهای پیشرفته جهان هر چه سریعتر بر طرف گردد.
پیشگفتار
2-2:طبقه بندی تاریخی E-Learning
چکیده
1:مقدمه
2-1:تعریف e-learning
• قبل از دهه 80
• سالهای 93-84
• موج اول e-learning(99-94)
• موج دوم e-learning (2005-2000)
خلاصه:
تأثیر تکنولوژی کاربر برروی برنامه طراحی شده:
• یادگیرندگان چه سختافزاری دارند؟
• یادگیرندگان چگونه به شبکه وصل میشوند؟
• یادگیرندگان دارای چه نرمافزاری هستند؟
3-1:انواع e-learning و تکنولوژیهای مورد نیاز هر کدام
3-1-2:Facilitated E-learning
3-2-2:ابزارهای دستیابی به e-learning
3-2-3:ابزارهای عرضه محصولات e-learning
3-2-4:ابزارهای ایجاد محتوای e-learning
خلاصه:
نتیجه گیری:
4:استانداردهای E-learning
خلاصه:
نتیجه گیری:
5-1: مزایای آموزش الکترونیکی
1.معایب برای آموزشدهنده یا سازمان:
2.معایب برای یادگیرندگان:
• آیا یک دوره خودآموز (Self Directed) میخواهید یا دوره با حضور معلم؟
• ثبت نام آزاد در مقایسه با زمانبندی و برنامهریزی سنتی:
• آیا واحدهای درسی یا CEU’s برای یادگیرندگان مهم است؟
شامل 71 صفحه فایل word
دانلود پایان نامه آموزش الکترونیکی