فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازار یابی IMC

اختصاصی از فی توو پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازار یابی IMC دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازار یابی IMC


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازار یابی IMC

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازار یابی IMCبا فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات  370

چکیدة تحقیق :

پژوهش حاضر تحت عنوان «بررسی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی»

(Integrated Marketing Communication ) IMC

در محدودة زمانی سال 1386 و در قلمرو مکانی شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی در تهران صورت پذیرفته است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی میزان آشنائی مدیران با این مفهوم و استفاده ازراهکارهای آن در تدوین استراتژی بازاریابی شرکت هایشان می باشد. با توجه به چارچوب‌های نظری تحقیق در حوزه های مخاطب ،محتوای پیام و رسانه ها ، پژوهش حاضر در صدد یافتن پاسخ به این پرسش است که در میان 5 شاخص ارتباطات یکپارچه بازاریابی ، کدام شاخص ها در حوزه بازاریابی در ایران اجرا شده و یا قابل اجرا می باشند و کدام شاخص ها با توجه به تفاوت های فرهنگی ایران با کشورهای غربی که مهد تمدن بازاریابی هستند ، غیر قابل اجرا هستند؟

به همین منظور 4 فرضیه به شرح ذیل تدوین گردید :

1 ـ تعیین میزان آشنائی مدیران بازاریابی با مفهوم تعامل با مشتریان نهایی.

2 ـ تعیین میزان آشنائی مدیران بازاریابی با مفهوم یکپارچه کردن ابزارهای ارتباطی.

3 ـ تعیین میزان تمایل مدیران بازاریابی به استفاده از تکنیک های پیشبرد فروش .

4 ـ تعیین میزان تمایل مدیران بازاریابی به استفاده از تاکتیک های روابط عمومی به جای تبلیغات .

تحقیق حاضر جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها ، جزء تحقیقات توصیفی و از نوع پیمایش می‌باشد.

جامعة آماری این تحقیق متکی به جمع‌آوری داده‌ها از مدیران ارشد بازاریابی بوده است.به منظور گردآوری اطلاعات ، پرسش‌نامه ای‌ با 27 سؤال طراحی گردید که برای تمام مدیران بازاریابی شرکت های تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در تهران به صورت حضوری توسط شخص محقق برده شد .

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ، ابتدا داده‌های تحقیق از پرسش‌نامه‌ها استخراج و در رایانه ثبت شد و با استفاده از نرم‌افزار آماری در بخش روش‌های توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .

نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که اکثریت مدیران بازاریابی شرکت های شوینده و بهداشتی جوان ، تحصیلات کارشناسی و از هر دو جنس زن و مرد می باشند.در این شرکت ها به تعیین مشخصات مشتریان بالقوه قبل از تولید یک محصول جدید ،برقراری ارتباط طولانی با مشتریان و آگاه فرض کردن آنها ، انتخاب گروه بازاریابی مجزا برای هر برند ،ایجاد صمیمیت بین اعضاء ، مشتری فرض کردن کارکنان شرکت ، ایجاد زمینه ای برای ارائه خلاقیت توسط کارکنان ، تلاش برای همکاری بین واحدهای متفاوت شرکت در جهت یکیارچه کردن اهداف شرکت ، توجه به پایگاه اجتماعی مخاطبان برای درک بهتر ییام ها ،تبلیغ محصول ویژه در رسانه هایی با مخاطب محدود ،توجه به تبلیغات رقبا ، سنجش رابطه بین میزان تبلیغات و میزان فروش و استفاده از تکنیک پیشبرد فروش ، در حد متوسط و پایینی توجه می شود .به منظور اتخاذ تصمیم های اساسی در مورد محصولات به ترتیب مدیران بازاریابی ، فروش ،تبلیغات ، روابط عمومی و برند شرکت دارند و برای تدوین استراتژی بازاریابی و تولید یک محصول جدید به تمام فاکتورها در حد یکسانی توجه می شود .

شرکت های شوینده و بهداشتی به اصلاح روش های بازاریابی مرسوم شرکت ،دخالت اعضاء گروه بازاریابی در تصمیم گیری های اساسی ، توجه به تمایز محتوایی پیام ها در زمان انتخاب رسانه مورد نظر ، توجه به بازخورهای مخاطبان و تاٌثیرگذاری آن بر روی سیاست گذاری آینده در حد زیاد و قابل قبولی می باشد .

در این شرکت ها میزان اهمیت به تولید محصول ویژه ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و داشتن شعار تبلیغاتی با تم جهانی بسیار ناچیز می باشد .

 بیان مسئله

     پژوهش حاضر درصدد پاسخگویی به این سؤال است که بر اساس قرائن موجود تجربی و علمی، مدیران بازارایابی شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه مواد شوینده مستقر در تهران، تا چه میزان با مفهوم جدید ارتباطات یکپارچه (IMC) آشنا بوده و تا چه میزان از تکنیکهای آن در طراحی استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.

     ارتباطات بازاریابی به مدیران یادآوری می کند که همه عناصر تبلیغات و ارتباطات باید به صورت یکپارچه با یکدیگر هماهنگ شوند تا همانند صدای سازهای یک ارکستر سمفونیک که هدف مشخصی را دنبال می کند به گوش برسند.


فهـرسـت

 عنوان‌                                       صفحه
چکیده     
 مقدمه‌
فصل‌ اول‌: کلیات‌
1-1-‌ بیان مسئله‌ ‌       5
2-1ـ اهمیت تحقیق      5
3ـ1ـ اهداف‌ تحقیق ‌      1
4ـ1ـ فرضیه‌های‌ تحقیق‌      11
5ـ1ـ جامعة‌ آماری‌      11
6ـ1ـ روش‌ تحقیق‌      15
7ـ1ـ تکنیک‌ جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ (ابزار پژوهش‌)      16
8ـ1ـ روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌      16
9ـ1ـ موانع‌ تحقیق‌      17
10-1-پیشینه تحقیق       17

11-1- مبانی نظری      18
1-11-1- نظریه جریان دو مرحله ای     18
2-11-1-  نظریه استحکام     18
3-11-1- نظریه استفاده- رضایتمندی     18
4-11-1-  نظریه سلسله مراتب تأثیرات ارتباطی     19
5-11-1- نظریه پذیرش     19
6-11-1- نظریه انگیزشی     20
7-11-1- نظریه های خصیصه منفرد     20
8-11-1- نظریه شخصیتی چند خصیصه ای     21
9-11-1-  نظریه های مخاطب شناسی     22

فصل‌ دوم‌: بررسی‌ ادبیات‌
بخش‌ اول‌:
1ـ1ـ تعریف واژگان‌      28
        1ـ1ـ1- مفهوم ارتباط      28
        2ـ1ـ1- مفهوم‌ ارتباطات      30
         3ـ1ـ1- مفهوم‌ بازاریابی     31
         4ـ1ـ1- مفهوم‌ ارتباطات بازاریابی     34
         5ـ1ـ1- مفهوم‌ مدیریت بازاریابی     34
          6ـ1ـ1- مفهوم‌ ارتباطات یکپارچه بازاریابی     35             7ـ1ـ1- مفهوم‌ رسانه ها     37
         8ـ1ـ1- مفهوم‌ تبلیغات     38
         9ـ1ـ1- مفهوم‌ پیشبرد فروش     41
         10ـ1ـ1- مفهوم‌ فروش مستقیم     43
         11 ـ1ـ1- مفهوم‌ فروش شخصی     44
         12 ـ1-1- مفهوم‌ روابط عمومی     44
         13 ـ1ـ1- مفهوم‌ حمایت مالی     47
         14 ـ1ـ1- مفهوم‌ فروش رابطه ای     47
بخش‌ دوم‌:
1ـ2ـ سیر تحولات بازاریابی      48
2ـ2ـ دوران تکامل مدیریت بازاریابی     55
3ـ2ـ فلسفه های مدیریت بازاریابی      57
          1-3ـ2ـ گرایش تولید      60
          2-3ـ2ـ گرایش محصول     60
          3-3ـ2ـ گرایش فروش     60
          4-3ـ2ـ گرایش بازاریابی     61
          5-3ـ2ـ گرایش بازاریابی اجتماعی     67
4ـ2ـ تعاریف بازاریابی     68
5ـ2ـ ابعاد تعاریف بازاریابی     70
          1-5ـ2ـ نیازها و خواسته ها      71
              2-5ـ2ـ مبادله      72
            3-5ـ2ـ بازار      72
6ـ2ـ ابعاد گوناگون Marketing      73            
         1-6ـ2ـ بازارگرایی      73
         2-6ـ2ـ بازارشناسی      73
         3-6ـ2ـ بازاریابی      74
         4-6ـ2ـ بازارسازی     74
         5-6ـ2ـ بازارگردی      75
          6-6ـ2ـ بازارسنجی      75
              7ـ6ـ2ـ بازارداری      79
             8ـ6ـ2ـ بازارگرمی      79
           9ـ6ـ2ـ بازارگردانی      79
7-2-شش گام برنامه بازاریابی     77
بخش‌ سوم:
1ـ3ـ بازاریابی نوین      79
 2ـ3ـ ماهیت ارتباطات بازاریابی       84
3-3- مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی     87
4-3- فرآیند برنامه ریزی IMC     90
5ـ3ـ اهداف ارتباطات یکپارچه بازاریابی(IMC)     91
6 ـ3ـ فاکتورهای رشدIMC     92
7 ـ3ـ ارتباطات بازاریابی وIMC     93
8 ـ3ـ پنج فاکتور کلیدیIMC     96
9 ـ3ـ  اهداف IMC     98
10ـ 3ـ ویژگی های اصلی IMC........ ...... 99
11ـ3ـ آمیخته تبلیغات وIMC........ . .......... 100
12 ـ3ـ به سوی یکپارچگی.......  ......... 101  
13 ـ3ـ نقش IMC در بازاریابی مدرن(5 گام).. ... 106
14-3-بازاریابی مبتنی بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی... ... 107
15 ـ3ـ آینده بازاریابی مبتنی بر IMC... ......113
16 ـ3ـ فرآیند هشت مرحله ای IMC... .... ..116
17 ـ3ـ فرآیند IMC (گونرینگ ) ....... .......120
18 ـ3ـ مراحل توسعه IMC........ ....... ......123
19 ـ3ـ موانع موجود بر سر راه  اجرای IMC ...... ....127
20 ـ3ـ مقیاس های تعیین اهداف و اندازه گیری  . ...131
بخش‌ چهارم‌:  
1ـ4ـ فرآیند ارتباطات در IMC ........ .....139
 1-1ـ4ـ عناصر فرآیند ارتباط.... ..... .....139
 2-1ـ4ـ مراحل ایجاد ارتباطات اثربخش با مشتریان .. .....140
 3-1ـ4ـ مراحل برنامه ارائه خدمات به مشتریان (9 مرحله ). . . 147
2ـ4ـ انتخاب رسانه ها  .. ...... ....163
3ـ4ـتبلیغات........... ......... ........171
          1-3ـ4ـ میزان تبلیغات ..... ...........  172
           2-3ـ4ـ تعیین اهداف تبلیغات      174
           3-3ـ4ـ تعیین بودجه تبلیغات     175
           4ـ3ـ4ـ تعیین استراتژی تبلیغات      176
          5ـ3ـ4ـ عملکردهای تبلیغات‌     177
          6ـ3ـ4ـ ویژگی های ساختار پیام در تبلیغات‌     178
           7ـ3ـ4ـ خصوصیات جاذبه ها در تبلیغات‌      179
          8ـ3ـ4ـ تبلیغات و آگهی ها      183
          9ـ3ـ4ـ گام های اصلی برنامه تبلیغات و آگهی ها     188
          10ـ3ـ4ـ تبلیغ شفاهی و رهبران عقاید     194
    4ـ4ـ ترویج      206
          1-4ـ4ـ عوامل مؤثر در ترکیب ترویج      209
          2-4ـ4ـماهیت و اهمیت ترویج      212
          3-4ـ4ـ روش های ترویج      212
          4-4ـ4ـ ماهیت ابزار های ترویج      214
          5-4ـ4ـ عوامل مؤثر در تعیین ترکیب فعالیت های ترویجی     221
5ـ4ـ پیشبرد فروش      224
          1-5ـ4ـ تصیمات اصلی در امور پیشبرد فروش      225
6ـ4ـ فاصله بین فروش و بازاریابی      231
7ـ4ـ روابط عمومی  بازاریابی      235
          1-6ـ4ـ ابزارهای مهم روابط عمومی      238
          2-6ـ4ـ مهمترین اقدامات در مورد روابط عمومی     .239
          3-6ـ4ـ اجرای برنامه روابط عمومی       240
          4-6ـ4ـ ارزیابی نتایج روابط عمومی       241
8ـ4ـ حمایت مالی      242

فصل‌ سوم‌: روش‌ تحقیق‌
1ـ3ـجامعه‌آماری‌  .......... ....  247
2ـ3ـ روش‌ و ابزار جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ ... ......... 250
3ـ3ـ روش‌ تحقیق‌ در علوم اجتماعی ....... .......   250
        1-3-3- روش‌ کار در تحقیق‌ حاضر .....  ... 277
4ـ3ـ اعتبار صوری‌ پرسشنامه‌ ...........  ..... 277
5ـ3ـ روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌  ...... ...... 278
6-3-     فرضیه‌های‌ تحقیق‌ ......... ...... ...... 278
7-3-     سؤالات‌ تحقیق‌... ... . .................. 279
فصل‌ چهارم‌: یافته‌های‌ تحقیق‌
1-4- تجزیه و تحلیل داده های توصیفی .......... . 304

فصل‌ پنجم‌: پیشنهادات‌
بخش‌ اول‌:
1ـ5ـ خلاصه‌ و نتیجه‌گیری‌  . ..... 349  بخش‌ دوم:
2ـ5ـ پیشنهادات‌ ......  .......... 358   
منابع‌ومأخذ: ............ ....362

پیوست‌  .. ...........369

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازار یابی IMC
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.