فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ایل قشقایی در جنگ جهانی اول

اختصاصی از فی توو ایل قشقایی در جنگ جهانی اول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ایل قشقایی در جنگ جهانی اول


 ایل قشقایی در جنگ جهانی اول

در این متن موضوعاتی از قبیل شورش در آباده - محاصره شیراز - صولت الدوله و قدرت قشقایی و ... میخولنید


دانلود با لینک مستقیم


ایل قشقایی در جنگ جهانی اول

اتم چیست؟ (4 صفحه،قابل ویرایش)

اختصاصی از فی توو اتم چیست؟ (4 صفحه،قابل ویرایش) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

اتم کوچکترین واحد تشکیل دهنده یک عنصر شیمیایی است که خواص منحصر به فرد آن عنصر را حفظ می‌کند. تعریف دیگری آن را به عنوان کوچکترین واحدی در نظر میگیرد که ماده را میتوان به آن تقسیم کرد بدون اینکه اجزاء بارداری از آن خارج شود. اتم ابری الکترونی، تشکیل‌شده از الکترون‌ها با بار الکتریکی منفی، که هستهٔ اتم را احاطه کرده‌است. هسته نیز خود از پروتون که دارای بار مثبت است و نوترون که از لحاظ الکتریکی خنثی است تشکیل شده است. زمانی که تعداد پروتون‌ها و الکترون‌های اتم با هم برابر هستند اتم از نظر الکتریکی در حالت خنثی یا متعادل قرار دارد در غیر این صورت آن را یون می‌نامند که می‌تواند دارای بار الکتریکی مثبت یا منفی باشد. اتم‌ها با توجه به


دانلود با لینک مستقیم


اتم چیست؟ (4 صفحه،قابل ویرایش)

دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان افسردگی دانش آموزان پایه اول دبیرستان دخترانه

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان افسردگی دانش آموزان پایه اول دبیرستان دخترانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان افسردگی دانش آموزان پایه اول دبیرستان دخترانه


دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان افسردگی دانش آموزان پایه اول دبیرستان دخترانه

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :15

 

بخشی از متن مقاله

بیان مساله:

افسردگی می تواند به عنوان یک وضعیت و حالت روانی باشد، که نشانگر آن احساس کسالت، کمبود انرﮊی ، نا امیدی و بی علاقگی است. این پدیده گاه به عنوان یک تجربه و گاه یک نگرش به زندگی محسوب و در شکل حاد آن به عنوان یک بیماری محسوب می شود.

مواجهه با بحران های گوناگون زندگی اعم از بحران های رشدی که بیشتر درونی است و یا بحران های عارضی که جنبه بیرونی دارد و رویارویی با وقایع اطراف و حوادث محیطی مانند سوگ، اندوه، شکست های شغلی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی به طور طبیعی می تواند منجر به افسردگی گردد(میچل،به نقل از خواجه پور1369).

از جمله مهترین بحران ها می توان به بحران رشدی بخصوص در مقطع نوجوانی اشاره کرد، نوجوانی مرحله ای است که کودکی با همه وابستگی ها، بی خبری و بی مسولیتی ها پشت سر گذاشته می شود و شخص نگران تغییرات جسمی،فیزیولوﮊیکی و روحی خویش برای کسب هویت می باشد. در این مقطع افسردگی از جمله مسایلی است که گریبان گیر نوجوانان است.

مسلم است اگر برای رفع افسردگی در این دوره که گاه به وخامت می گراید چاره ای اندیشیده نشود، خطراتی همچون خودکشی را به دنبال خواهد داشت.((در میان افرادی که دست به خودکشی می زنند، تعداد نوجوانان افسرده بیشتر از سایرین است. از مهم ترین مقدمات خودکشی، افسردگی است و در مجموعه ای از خود کشی های موفق 72 در صد آن هابه علت افسردگی بوده است)) (اخوت،1362، ص 143).

در این پژوهش تاکید بر قشر عظیمی از اجتماع یعنی نوجوانان است که آینده یک نظام را تعیین می کنند و لذا پرداختن به مسایل و مشکلات آنها در واقع دادن اعتبار و ارزش به آنها و برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای پیشرفت جامعه خواهد بود.

واسیت (1998) در پژوهش خود نتیجه گرفت که وجود افسردگی در دانش آموزان دبیرستانی موجب کم شدن رغبت و انگیزه به فراگیری تحصبلات بالاتر و ورد به دانشگاه می شود. حبیبی نیا(1375)نیز بین عدم موفقیت تحصیلی  و میزان افسردگی رابطه معنا دار پیدا کرده است.

این روز ها در جریان تعلیم و تربیت در آموزشگاه ها شاهد آن هستیم که تعداد یاز دانش آموزان دارای حالتی از قبیل اضطراب،باس و نا امیدی، عدم اعتماد به نفس، بی تفاوتی و بی حوصلگی، غم و اندوه و ... هستتند. البته این نشانه ها دلیل قطعی افسردگی نیست ولی مجموع چند نشانه به ما هشدار می دهد که شخص به کمک نیاز دارد.

دبیرذستان دخترانه   باغملک میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دوره متوسطه در پرده ابهام است. اختلال افسردگی علاوه بر رفتار افراد بر جنبه های مختلف اجتماعی، اخلاقی و... تاثیر می گذارد. هم چنین با توجه به نتایج تحقیقات قبلی میزان افسردگی دانش آموزان در موقیت های مختلف تحصیلی از جمله رشتته تحصیلی با سایرین متفاوت می باشد لذا محقق در صدد است که با انجام تحقیق حاضر میزان افسردگی دانش آموزان دبیرستان دخترانه   باغملک در پایه اول عمومی و شاخه نظری(رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و  یات و علوم انسانی ) را با معیار طبقه بندی تست افسردگی بک اندازه گیری نموده و پس از آن رابطه ی با وضعیت تحصیلی را تعیین نماید.

اهمیت و ضرورت موضوع: 

توجه به مسایل ومشکلات دانش آموزان و مراقبت های مربوط به بهداشت روانی و تعلیم و تربیت آنان بسیار ارزشمن د و حیاتبخش خواهد بود. طبیعی است که هر گاه برنامه ریزی ها و اقدامات لازم در زمینه رفع اختلالات روانی و فکر از جمله افسردگی دانش آموزان صورت گیرد شاهد تحولات عظیمی در بهبود زندگی، پیشرفت تحصیلی، کسب سعادت و تحقق کرامت و ارزش والای آنها خواهیم بود و غفلت دراین امر خسارات جبران ناپذبری برای جامعه به بار خواهد آورد. از آنجا که در آموزش و پرورش دانش آموزان نقش اول و مرکزیت برنامه ریزی ها را به خود اختصاص داد ه اند و کلیه فعالیت های آموزشی و پرورشی برای آنان می باشد، در صورتی که آنان اغز فعالیت های مدرسه و مربیان بهره مند نشوند آموزش و پرورش به اهداف خود نرسیده است.

نتایج تحقیق حاضر به گروه های مختلفی از جمله مربیان، معلمان ،دست اندر کاران آموزش و پرورش و  همچنین اولیاء دانش آموزان کمک خواهد کرد که:

1- به این شناخت و آگاهی دست یابند که تا چه اندازه دانش آموزان دبیرستان   به افسردگی مبتلا هستند؟

2- آیا بین میزان افسردگی و وضعیت تحصبلی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد؟

این آگاهی ایجاب می نماید که بعد از شناسایی مشکل در جهت رفع آن اقدام نماید تا از این طریق با داشتن دانش آموزانی شاداب وامید وار در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی قدم برداشته، مانع افت تحصیلی گردد و گامی در جهت تحقق اهداف بلند مدت آموزش و پرورش برداشته شود.

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان افسردگی دانش آموزان پایه اول دبیرستان دخترانه

دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان صبر و شکیبایی دختران و پسران

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان صبر و شکیبایی دختران و پسران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان صبر و شکیبایی دختران و پسران


دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان صبر و شکیبایی دختران و پسران

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :15

 

فهرست مطالب :

چکیده

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه

بیان کلی مسئله

فرضیه

اهداف تحقیق

تعاریف عملیاتی

فصل دوم

ادبیات تحقیق

سوابق پژوهش

فصل سوم: روش شناسی

الف) شرح و توصیف آزمودنی ها

ب) مشخصات آزمودنی ها

ج) ابزار بخشی که مورد استفاده قرار می دهیم (تست، آزمون، مصاحبه)

د) طرح تحقیق

فصل چهارم: یافته ها و نتایج تحقیق

تجزیه و تحلیل روش های آماری

فصل پنجم

الف)خلاصه مسئله

ب) نتیجه گیری

ج) کاربردها

د) پیشنهادات و محدودیت ها

پیوست ها

پرسشنامه

منابع و مآخذ

 

چکیده

به منظور بررسی و مقایسه میزان صبر و شکیبایی در دختران پیش دانشگاهی فرزانگان و پسران دبیرستان امام خمینی زرند 50 نفر از دانش آموزان دختر و پسر این مدارس که بعضاً درس روانشناسی عمومی دوره نظری دبیرستان را گذرانده اند و با استفاده از پرسشنامه صبر و شکیبایی مورد ارزیابی قرار گرفتند بررسی نشان داد که تفاوت بین دخترن و پسران انش آموز در میزان صبر و شکیبایی معنی دار نیست به عبارتی بین جنسیت آزمودنی ها (دختر و پسر) و صبر و شکیبایی دختران بیشتر از پسران است.

فصل اول

مقدمه

آگاهی از وجود تفاوت های فردی بین انسان ها چه کودکان و چه بزرگسالان به اندازه خلقت انسان قدمت دارد شاید هرگز نتوان دو نفر را پیدا کرد که از هر لحاظ شبیه هم باشند چون تفاوت های فردی قابل ملاحظه ای بین انسان ها وجود دارد از بدو خلقت تا حالا افراد درشت و ریز، باهوش و کم هوش و ... وجود داشته اند و باز هم خواهند داشت در تبیین و تشریح این تفاوت ها می توان جنبه های متفاوتی را در نظر گرفت توانایی های جسمی وضع ظاهری هوش استعدادها شخصیت علایق و انگیزش به علاوه ممکن است افراد از نظر میزان آشنایی قلبی و پرورش میزان آشنایی صلاحیت شغلی یا تحصیلی نیز متفاوت باشند این تفاوت ها اهمیت بنیادی در موقعیت های شغلی یا تحصیلی دارد زیرا انجام دادن کار یا رفتار فرد را مستقیماً تعیین می کند. آگاهی از تفاوت های فردی می تواند ما را در حل بسیاری از دشواریها یاری دهد وقتی گه قبول کردیم انسان ها از نظر توانایی های ذاتی و اکتسابی تفاوت دارند در پی این نخواهیم بود که رفتارهای یکسانی را در آنها مشاهده کنیم ما می توانیم تفاوت های فردی را در همه زمینه هایی که به انسان مربوط می شود مورد مطالعه قرار دهیم. ما می توانیم تفاوت های فردی را از نظر حافظه سرعت، واکنش و سایر جنبه های رفتاری بررسی کنیم. در مطالعه تفاوت های فردی از نظر سرعت واکنش می توانیم سیاه پوستان را با سفید پوستان و زنان را با مردان مقایسه کنیم.

بیان کلی مسئله

بیان کلی مسئله را می توان بررسی و مقایسه میزان صبر و شکیبایی در دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های شهرستان زرند را با توجه به این موضوع سال های زیر مطرح شده اند و این پژوهش به منظور پاسخ گویی به این سوالها طرح شده است:

1- میزان صبر و شکیبایی و فراوانی گزارش صبر و شکیبایی در دانش آموزان دختر و پسر مدارس شهرستان زرند چقدر است؟

2- آیا تفاوت جنسی در میزان و فراوانی صبر و شکیبایی وجود دارد در این پژوهش ابتدا میزان صبر و شکیبایی در نمونه ها مورد مطالعه ارزیابی می شود و سپس تفاوت احتمالی آن در دانش آموزان دختر و پسر تجزیه و تحلیل خواهد شد در بیان کلی مسئله اطلاعات ما درباره پراکندگی میزان صبر و شکیبایی در نمونه بررسی می افزاید می خواهیم بدانیم بررسی صبر  شکیبایی در پژوهش ها جایگاه خاصی دارد یا نه همین اهمیت توجه پژوهش حاضر را موجه جلوه می دهد و فواید علمی و کاربردی نیز می تواند توجه داشته باشد در مجموع بررسی حاضر اهداف زیر را بدنبال دارد.

1- افزایش اطلاعات درباره رابطه دانش آموزان با صبر و شکیبایی

2- افزایش اطلاعات درباره رابطه جنسیت با میزان صبر و شکیبایی

3- افزایش اطلاعات درباره میزان صبر و شکیبایی در جمعیت مورد مطالعه

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره بررسی میزان صبر و شکیبایی دختران و پسران

پروژه بررسی رابطه ترس وعملکردتحصیلی دانش آموزان مقطعه راهنمایی. doc

اختصاصی از فی توو پروژه بررسی رابطه ترس وعملکردتحصیلی دانش آموزان مقطعه راهنمایی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی رابطه ترس وعملکردتحصیلی دانش آموزان مقطعه راهنمایی. doc


پروژه بررسی رابطه ترس وعملکردتحصیلی دانش آموزان مقطعه راهنمایی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 15 صفحه

 

چکیده:

در این تحقیق به تعریف ترسو عملکرد خودم در مورد دانش آموزی کهدر امتحان ترسداشت وراهکارهایی که برای درمان این دانش آموز انجام دادم اشاره خواهم داشت.

نگرانی ترسلازمۀ ادامه حیات و تضمین کننده سعی وتلاش انسانهاست. اما هنگامی که آنقدر شدت می یابدکه منجر به کاهش عملکرد فرد می شود به عنوان یک اختلال مطرح می گردد.

نگرانیها در مورد مسائل متعدد رخ می دهد و از جمله آنها ترس امتحان است که یکی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان نیز محسوب می شود. در این تحقیق به تعریف ترس و علائم نشانه های آنترس امتحان از نتایج بدست آمده از این تحقیق می توان دریافت که آشنایی با علل ودلایل بوجودآمدن ترس امتحان می تواند ما را در بررسی هر چه بهتر این علل و پیشگیری و درمان یاری سازدکه علل ترساین فرد عبارتند از 1- عوامل فردی و شخصیتی 2- عوامل خانوادگی 3- عواملآموزشگاهی و در آخر راهکار هایی به والدین و دبیران و خود فرد توصیه شده است.

 

مقدمه:

ترس به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه جوامع، به عنوان یک پاسخ مناسب و سازگار تلقی میگردد . فقدان ترس یا اضطراب بیمارگونه ممکن است ما را با مشکلات و خطرات زیادی مواجه سازد . ترس در حد متعادل و سازنده ما را وا می دارد که برای انجام امور خود، به موقع و مناسب تلاش کرده، بدین ترتیب زندگی خود را بادوام تر وبارورتر سازیم.

بندرت اتفاق می افتد که در خلال فرآیند نوجوانی بحرانهای ترس مشاهده نگردند، گاهی این ترس به طور ناگهانی و زمانی به صورت تدریجی ظاهر می شود . گاهی فراگیر است وزمانی بالعکس در خلال چند ساعت پایان می پذیرد . بنابراین، ترس به منزله بخشی از زندگی کودکان و نوجوانان ، یکی از مولفه های ساختار شخصیت آنها را تشکیل می دهد و از این زاویه است که پاره ای ازترس های دوران کودکی و نوجوانی را می توان بهنجار تلقی کرد و تاثیر مثبت آنها را بر فرآیند تحول پذیرفت . چون این فرصت را برای افراد فراهم می آورد که مکانیزم های سازشی خود را در جهت مواجه با منابع استرس زا و ترس آور گسترش دهند . بالعکس ، ترس مرضی نیز وجود دارد که به منز له منبع شکست و سازش نایافتگی به شمار می شود و طیف وسیعی از اختلالهای شناختی و بدنی تا ترسهای غیر موجه و وحشتزدگی را شامل می شود و فرد را از بخش عمده ای از امکاناتش محروم می کند.

در جریان رشد، کودکان و نوجوانان طیف وسیعی از ترسها را تجربه م یکنند. گاه این ترسها از چنان شدتی برخوردار است که زندگی روزمره و تحصیلی آنان را دشوار می سازد. یکی از این ترسها, ترس امتحان است. نتایج مطالعات انجام شده در مورد اثر ترس از امتحان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان، یکسان نبوده است. بعضی ارتباط قوی بین کاهش عملکرد تحصیلی و ترس ازامتحان گزارش کرده اند و بعضی ارتباط کم و یک مطالعه هم هیچ ارتباطی مشاهده نکرده است. در این مطالعه فراوانی ترس از امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است

 

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

هدف اساسی در این پژوهش

سؤالات پژوهش

تعریف واژه ها و اصطلاحات

ترس

امتحان

پیشینه

اهداف تحقیق

هدف کلی تحقیق

تعریف ترس

ماهیت ترس

مو قعیتهایی که ترس دراین دانش آموز ایجاد می شد

عوامل مؤثردرایجاد ترس در این دانش آموز

عوامل فردی و شخصیتی که باعث ترس این دانش آموز می شد

  1. ارزیابی شناختی
  2. عزت نفس پایین

عوامل آموزشگاهی

عوامل خانوادگی

زیانهای ترس در این فرد

زیانهای زیستی- جسمانی

عوارض عاطفی

زیانهای تحصیلی

زیانهایی برای زندگی فرد

اصول کلی در درمان ترس

جامعه ی آماری

ابزار گردآوری اطلاعات

روشهای تجزیه و تحلیل آماری

روایی پرسشنامه

پایایی پرسشنامه


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی رابطه ترس وعملکردتحصیلی دانش آموزان مقطعه راهنمایی. doc