فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تاثیر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم مدارس ابتدایی فاروج

اختصاصی از فی توو دانلود تحقیق تاثیر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم مدارس ابتدایی فاروج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تاثیر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم مدارس ابتدایی فاروج


دانلود تحقیق تاثیر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم مدارس ابتدایی فاروج

معلم از نظر جنبه اجتماعی ، روحیه حاکم بر کلاس باید روحیه همدردی و همدلی باشد نه سستی و رکود، معلم و دانش آموزان باید در یک محیط عاطفی سالم زندگی کنند نه اینکه نسبت به هم سردی و بی تفاوتی نشان بدهند. معلم در تمام فعالیتهای درس خود باید همکاری و همفکری دانش آموزان را جلب کند و میل دوستی و صداقت را بین ایشان برانگیزد به طوری که هر یک از ایشان به مسئولیت خود در مقابل همکلاسانشان متوجه باشد و این در صورتی است که معلم، فردی اجتماعی باشد و از کار کردن با مردم لذت ببرد.

همه عوامل آموزشی تحت تاثیر شخصیت معلم می باشد. و به همین دلیل شناخت معلم بر شناخت محصّل مقدم است.

نتیجه مجموعه ترکیبی عوامل بدنی، روانی، فکری اجتماعی ، عاطفی ، تجربی و فرهنگی اعتقادی و اخلاقی است که به شکل خاصی در هر معلم ترکیب می شوند و او را از سایر معلمان ممتاز می کنند.

معلم باید بتواند به راحتی و طبیعی حرف بزند، لکنت زبان و جویدن کلمات، تکیه کلام های بی مورد از قبیل عرض کنم والله، بلی بلی و.... ارزش  معلم را پایین می آورد و معلم باید بر حسب معانی مطالب، لحن صدای خود را تغییر بدهد.

معلم باید از لحاظ شخصیت آنچنان باشد که دانش آموزان او را به عنوان یک رهبر  و راهنمای مطلع، مهربان و صدیق بپذیرند و الگوی رفتار خود قرار دهند زیرا تا معلمی از چنین پذیرش از طرف دانش آموزان برخوردار نباشد و موفقیت مطلوب را به دست نخواهند آورد.

وظیفه تربیت این است که محصل را به کسب معلومات ، مهارتهای یادگیری و مهارتهای کار کردن قادر سازد. معلم فنون خاصی را بکار می برد تا شکل های خاصی معلومات را در کلاس مطرح کند. بنابراین تربیت و روشهای تدریس دو روی یک سکه اند و هر دو برای تغییر رفتار و شکل دادن رفتار محصلان در یک محیط آموزشی می پردازد. معلم یک هدف بیشتر ندارد و آن تاثیر در محصل و تغییر رفتار اوست. و برای این منظور از روش ها و شیوه های گوناگون استفاده می کند.

تاثیر معلم:

معلمی که دارای شخصیت و سازگاری مطلوب باشد می تواند با رفتار خود دانش آموزان را به حفظ تعادل و کوشش برای سازگاری با محیط تشویق کند. ولی از طرف دیگر این طور نیست که معلمان مبتلا به اختلال ها یا نا بسامانی های عاطفی مسلما موجب ناراحتی و نا سازگاری دانش آموزان خود شوند .گاهگاه معلمانی که از ناراحتی های عاطفی زجر کشیده اند بهتر از معلمان متعادل می توانند به درد دل دانش آموزان خود پی ببرند و در دل آنها راه بیابند.

ارزشهایی که در نظر معلم اعتبار دارند نیز در شخصیت موثرند. چون اغلب معلمان از طبقات متوسط جامعه هستند عموما دارای ارزشهای طبقات متوسط نیز می باشند. در این صورت ارزشهایی که کودکان طبقات متوسط در محیط خانواده آموخته اند تایید می شوند.

نقش یک معلم که عده ای را درست رهبری می کند و  آمادگی لازم برای سازگاری با محیط را در ایشان به وجود می آورد ارزش اجتماعی زیادی دارد. پس صرفا نقش را به عهده گرفتن به شخص اعتبار نمی دهد بلکه کیفیت و میزان تاثیر شخص از طریق ایفای آن نقش در اجتماع است که او را یک شخص ارزشمند یا کم ارزش می کند.

محبت چیست؟

محبت یک واکنش عاطفی است که هدفش ممکن است مردم یا اشیاء باشند. اینکه طفل چه اشخاص و چه چیزها را دوست بدارد فقط به تجربه و یادگیری بستگی دارد محبت کودک بدون همدم و اراده نسبت به کسانی برانگیخته می شود. که نیازهای بدنی اش را ارضاء می کنند با او بازی می کنند و او را مورد نوازش قرار می دهند خواه این اشخاص با او بستگی خونی داشته باشند یا نه.

در بچه هایی که به دیگران محبت نشان نمی دهند نقایص شخصیتی و ناراحتی های عاطفی از قبیل عدم استقلال دلواپسی، و ناسازگاری مشاهده کرده اند. از اینجا معلوم می شود که بین عامل محبت و عوارض مذکور رابطه ای وجود دارد.

محبت در حقیقت یک فعل و انفعال دو جانبه است هر کودک در خانه سردی ببیند یا آدم به اصطلاح «بی عاطفه» می شود و یا آنکه دوستی خود را به مردم بیگانه منتقل سازد اما ناز و نوازش بی حد نیز به اندازه بی اعتنایی و سردی در طفل و کودک اثر سوء دارد. اگر کودکی پدر و مادرش را بی اندازه دوست بدارد این خطر هست که با همسالان اصلا دوستی نکند.

محبت جنسی حتی به درجه شیفتگی پیش از بلوغ نیز ممکن است در کودک ایجاد شود. اما سوال این است که توانایی ها و استعدادهای بالقوه انسان در چه حد است.

و چگونه می توان از حداکثر ظرفیت هوشی، قابلیتها، و توانمندی های بالقوه بهره گرفت؟

موثرترین روشها برای ایجاد محبوبیت در دانش آموزان شکوفایی استعدادها.

بیان مسئله:

مسئله مورد مطالعه عبارت است از تاثیر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.

3- اهداف کلی تحقیق:

هدف از این مطالعات علمی:

الف)- بررسی تاثیر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان .

ب)- ارائه اطلاعات علمی درباره تاثیر محبوبیت معلم در میزان. پیشرفت درسی و تحصیلی فراگیران و اینکه معلمان و برنامه ریزان آموزش و پرورش چه راهکارها و عملکردهایی در مقابل اجرای این برنامه ها دارند.

ج)- گسترش شناخت علمی مسئله مورد نظر و ارتقاء شخصیت و حرمت معلمان.

4- چارچوب تحقیق:

این تحقیق بر اساس مطالعات انجام شده درباره مسئله عوامل موثر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم مدارس ابتدایی فاروج می باشد.

از آنجا که محبوبیت یکی از عوامل موفقیت معلمان در شغل خودشان است. عاملی است که می تواند باعث افزایش کارایی ، احساس رضایت فردی دانش آموزان و به طور کلی باعث افزایش میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گردد. و به حق است که درباره میزان تاثیر این عامل به مطالعه دقیق علمی پرداخته شود.

5- پیشینه تحقیق:

معلم و روانشناسی تربیتی:

وقتی در روانشناسی یا آموزش و پرورش از «معلم» (مربی آموزگار، دبیر، استاد) سخن می گوییم. شخصی را در نظر داریم. که مسئولیت آموزش و پرورش فرد یا گروهی را رسما به عهده گرفته است. هر معلم از فعالیتهای آموزش یا تدریس این انتظار را دارد که تغییراتی در فراگیرانش پیدا شوند. همین انتظار او را به شناخت همه جانبه محصلان  و شرایط و اوضاع درس و کلاس موظف می کند. او تدریس خود را از نقطه ای که محصل هست آغاز می کند. تا بتواند او را در تغییر یافتن کمک کند در غیر این صورت زحمت معلم و محصل هدر خواهد رفت. از سوی اوضاع و موقعیت های یادگیری را فراهم می کند که محصلانش را برانگیزد .

نقش معلم:

درباره معلم نیز ما کار نکو نظریات خاصی دارد توصیه او این است که در میان معلمان چند معلم زیبا و چند معلم بشاش یا عبوس وجود داشته باشند.

اعتقادات معلم موثر درباره معلم:

معلم خوب به تجارب ادراکی بیش از واقعیتهای عینی علاقه مند است و به جای اینکه به واقعیتها علاقه مند باشد بیشتر به نظر مردم نسبت به امور حساسیت دارد.

معلم خوب علل رفتاری مردم را در اندیشه ها احساسات عقاید و ادراکات جاری آنها جستجو می کند نه در توصیف عینی عوامل نفوذ ی  موثر بر آنان در حال یا گذشته.

 استنباط معلم خوب آن است که مردم توانایی و قابلیتهای لازم برای رویارویی با مسائل خود را دارند و می توانند راه حلهای مناسبی برای پیشامد ها و رویدادها بیابند . معلم خوب در توانایی مردم برای حل مسائل زندگی خودشان تردید به خود راه نمی دهد معلم خوب دیگران را عامل دوست و یاری دهند ه می داند نه عامل تهدید کننده برای خود در نظر او دیگران اساسا خوش نیت هستند نه بد نیت .

    معلم و کلاس درس :

       معلم سالم در اداره کلاس و درس باید خصوصیاتی داشته باشد:

  • معلم باید با محصلان مهربانی و همدردی نماید.
  • معلم یک رهبر یادگیری است تا عرضه کننده دروس.
  • معلم همیشه باید فایده شک و مشکل را به دانش آموزان یادآوری و روشن کند.
  • هر معلم باید قبل از دادن تکلیف کلاس ، تازه یا دانش آموزان جدید را بشناسد.
  • معلم خوب بدون توجه به سابقه خود بدون تهیه طرح درس وارد کلاش نمی شود.
  • فنون یا روشهای تدریس باید برده های معلم باشند نه معلم برده آنها.

تاثیر شخصیت معلم در دانش آموزان:

دانش آموزان مدارس شهری هر سال یک کلاس را طی می کنند و با معلم تازه ای روبرو می شوند در صورتی که در مدارس کوچک و یک اتاقی دانش آموزان تقریبا تمام کلاس های ابتدایی را زیر نظر یک معلم می گذرانند .بنابراین بیش از کودکان شهری از شخصیت معلم متاثر می شود و همین اصل مسؤولان آموزش و پرورش را وادار می کند که در انتخاب و تربیت معلمان مدارس یک اتاقی بیشتر دقت بکار برند.

معلم شخصی است که می توانیم او را یک هنرمند عاقل یا یک شخص حرفه ای منضبط بخوانیم. وقتی یک معلم را خوب خواهیم خواند که خوب تدریس کند و تدریس خوب یعنی بار آوردن محصلانی با روح، محصلانی برانگیخته، محصلانی علاقه مند، محصلانی خلاق،  و محصلانی که شهروندان خوبی باشند.

تدریسی را خوب خواهیم خواند که:

  • تفکر خلاق را برانگیزد.
  • تفکر انتقادی را برانگیزد.
  • عشق به یادگیری را برانگیزد و هدایت کند.
  • دوستداری آزادی را تشویق کند .سرانجام ،مفهوم یا پندار معلم از خویشتن تجارب گذشته اش و اشخاصی که روی او اثر گذاشته اند. همگی در تعیین شخصیت معلمی او نقش دارند.

شامل 13 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تاثیر محبوبیت معلم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم مدارس ابتدایی فاروج

دانلود پاورپوینت آموزش اذان و اقامه ، وضو ، نماز و تیمم

اختصاصی از فی توو دانلود پاورپوینت آموزش اذان و اقامه ، وضو ، نماز و تیمم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 پاورپوینت آموزش  اذان و اقامه ، وضو ، نماز و تیمم در 69 اسلاید بسیار جامع به همراه تصاویر هر مرحله ، شامل بخش های زیر می باشد:

اذان و اقامه

وضو

نماز

تیمم

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آموزش اذان و اقامه ، وضو ، نماز و تیمم

پاورپوینت کامل با عنوان سنسور اثر هال در 46 اسلاید

اختصاصی از فی توو پاورپوینت کامل با عنوان سنسور اثر هال در 46 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت کامل با عنوان سنسور اثر هال در 46 اسلاید


پاورپوینت کامل با عنوان سنسور اثر هال در 46 اسلاید

 

 

 

 

اثر هال توسط دکتر ادوین هال (Dr. Edwin Hall) در سال ۱۸۷۹ کشف شد.او پی برد وقتی که میدان مغناطیسی عمودی یک آهنربا به یک ضلع مستطیل نازکی از جنس طلا که دارای جریان الکتریکی است وارد می‌شود باعث بوجودامدن اختلاف پتانسیل در ضلع مقابل می‌گردد. همچنین او با این نکته پی برد که میزان ولتاژ به اندازه جریان عبوری از رسانا و چگالی شار مغناطیسی عمود بر صفحه مستطیل بستگی دارد. ماده هال می‌تواند  یا نیمه رساناهایی از نوع P مانند آرسناید گالیوم یا GaAs، آنتیموناید ایندیوم یا InSb وآرسناید ایندیوم یا InAss باشد. ولتمتری در مسیر محور عرضی این صفحه قرار داده شده‌است که در غیاب میدان مغناطیسی عمود بر صفحه ولتاژ صفر را نمایش می‌دهد. شکل هنگامیکه یک میدان مغناطیسی در جهت محور عمود بر صفحه نیمه رسانا به آن اعمال شود (مطابق شکل ۲-۱) نیروی لورنتز(به انگلیسی:Lorentz Force) بر حامل‌های بار(الکترونها و حفره‌ها) اعمال شده در نتیجه آنها به دو طرف صفحه نیمه هادی رانده می‌شوند. در نتیجه اختلاف پتانسیلی در عرض صفحه بوجود آمده و ولتمتر ولتاژ اندکی را نشان می‌دهد که به آن ولتاژ هال ({\displaystyle V_{H}}{\displaystyle V_{H}}) می‌گویند. در صورتی که جهت میدان مغناطیسی برعکس گردد، ولتاژ بوجور آمده نیز در جهت مخالف ظاهر می‌گردد. دربارهٔ کشف اثر هال آنجه باعث شگفتی است این نکته‌است که حتی در شرایط حالت ماندگار (steady state) نیز شاهد این پدیده هستیم. به این معنی که وقتی میدان مغناطیسی اعمالی و جریان الکتریکی عبوری نیز در طول زمان مقدار ثابتی داشته باشند، همچنان شاهد ولتاژ بوجود آمده در جهت محور عرضی صفحه هستیم.

حسگرهای اثر هال در بسیاری از ابزار اندازه گیری استفاده می‌شوند. در شرایطی که متغیر حس شونده میدان مغناطیسی تولید کند یا آنرا از خود عبور دهد حسگرهای اثر هال به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند ولتاژ هال متناسب است با جریان الکتریکی (I) و میدان مغناطیسی (B)

اندازه این ولتاژ در محدودهٔ میکرو ولت می‌باشد. به همین خاطر در کاربردهای عملی حضور تقویت کننده‌ها ضروری می‌باشد.

یک حسگر اثر هال مبدلی است که در پاسخ به تغییرات میدان مغناطیسی خروجی ولتاژ نشان می‌دهد.با اعمال میدان‌های مغناطیسی نسبتاً بزرگ ولتاژ خروجی در محدودهٔ چند میکروولت می‌باشد . برای ارتقا حساسیت حسگر و گرفتن خروجی مطلوب با بیشترین دقت و با حداقل خطای هیسترزیس باید از تقویت کننده، رگولاتور ولتاژ و مدارهای سوییچینگ منطقی استفاده کرد.

کاربردهای حسگر اثر هال

کاربردهای حسگر با خروجی دیجیتال:
کنترل موتور(تشخیص سرعت )
تجهیزات عکاسی (اندازه گیری زمان)
زمان احتراق
حسگر مکان
شمارنده پالس (چاپگر و درایو موتور)
حسگرتعیین مکان ساقه شیر
Joy stick
قفل شدن در
مشاهده جریان (سیستم موتور)
اندازه گیری سرعت چرخش
اندازه گیری فلو
رله
آشکارسازهای نزدیکی
امنیتی (کارت‌های مغناطیسی )
ماشین‌های بانکی (گوینده اتوماتیکی)
ارتباطات راه دور
فشارسنج‌ها
سوییچ‌های محدود کننده
سنسور تعیین مکان لنز
تست تجهیزات
سنسور تعیین مکان شفت
دستگاه‌های سکه‌ای
کاربردهای سنسور با خروجی خطی :
مشاهده جریان
درایو دیسک
درایو فرکانس متغیر
کنترل حفاظت موتور
حفاظت منبع تغذیه
اندازه گیری مکان
دیافراگم فشار
پتانسیومترهای غیر تماسی
سوییچ‌های انکودر
انکودرهای چرخشی
تنظیم کننده ولتاژ
ردیاب فلزات آهن دار
در زیر به توضیح چند یک از کاربردهای ذکر شده در بالا می‌پردازیم
بستن در(door interlock ) و زمان احتراق :
در این روش سنسور طوری قرار می‌گیرد که زمانی که کلید داخل قفل قرار می‌گیرد باعث می‌شود میدان مغناطیسی بچرخد.از مزایای این روش یخ، آب و دیگر مشکلاتی که مخالف شرایط طبیعی هستند حذف شده‌اند.
این روش همچنین به عنوان قفل الکتریکی می‌تواند به کار رود.
حسگر RPM :
حسگر RPM یکی ازعمومی‌ترین کاربردها برای حسگر اثر هال است.
شار مغناطیسی مورد نیاز برای عملکرد حسگر می‌تواند با آهن ربای جدا که بر روی شفت یا چرخ تصب شده‌است یا به وسیله حلقه مغناطیسی تامین شود.
حسگر دما و فشار :
حسگربا خروجی خطی این امکان را می‌دهد که پارامترهای دیگری به جز مکان و جریان را اندازه گرفت.

زمانی که سنسور خطی با نیروی مغناطیسی ترکیب می‌شود می‌تواند برای اندازه گیری دما یا فشار به کار رود.

در اندازه گیری فشار قسمت مغناطیسی به قسمت فانوس(bellows) متصل شده‌است. هنگامی که بلو منبسط یا منقبض می‌شود قسمت مغناطیسی حرکت می‌کند. اگر سنسور در نزدیکی قسمت مغناطیسی قرار گرفته باشد ولتاژ خروجی متناسب با فشار ورودی می‌توان به دست آورد.
طرز کار اندازه گیری دما نیز مشابه فشار است به غیر از اینکه گازبا انبساط حرارتی مشخصی در قسمت بلو قرار گرفته‌است و هنگامی که محفظه گرم می‌شود و گاز منبسط می‌شود و باعث ایجاد ولتاژی که متناسب با دما برای سنسور می‌کند.
کارت خوان مغناطیسی :
سیستم امنیتی قفل در می‌تواند با با استفاده از سنسور خروجی خطی ι کارت‌های مغناطیسی و مدارات میکروپروسسورهای خطی مانند شکل زیر طراحی شود.
در این مثال با لغزش کارت خروجی سنسور تغییر می‌کند. این سیگنال آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌شود تا برای عملکرد رله مناسب باشد.زمانی که پالسی به رله‌های سلنوئیدی می‌رسد در باز می‌شود.
حسگر اتومبیل:
در شکل زیر بسیاری از جاهایی که حسگر اثر هال می‌تواند به کار رود مانند مانیتورینگ ι تعین مکان یا وسایل فیدبک امنیتی برای صنعت خودروسازی به کار رود.
هر دو سنسور خروجی خطی و دیجیتال در این کاربردها استفاده می‌شود مانند اندازه گیری فلو حسگر جریان٬حسگر مکان٬قفل در ٬حسگر فشار٬حسگرRPM و غیره.
سنسورهای لرزشی

فهرست مطالب:

معرفی

تاریخچه

تئوری اثر هال

سنسور اثر هال به صورات مدار مجتمع

ویژگی ها

Datasheet

کاربردها

لیست مراجع


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت کامل با عنوان سنسور اثر هال در 46 اسلاید