سال انتشار: ۱۳۹۰
تعداد صفحات: ۴ | زبان ارائه مقاله: فارسی
چکیده مقاله:
در این مقاله یک موتور استرلینگ دوزمانه با توان خروجی دوکیلو وات، به کمک روش های دماثابت و آدیاباتیک طراحی شده، و مقایسه ای بین نتایج حاصل از این دو روش انجام می گیرد. موتوراسترلینگ ماشینی است که در یک سیکل بسته ترمودینامیکی کارکرده و انرژی گرمایی را به حرکت مکانیکی تبدیل میکند. این موتورها در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی، با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته و در تبدیل انرژی شیمیایی به مکانیکی، طبیعتی غیر احتراقی دارند. از اینرو سعی شده است با معرفی موتور استرلینگ، مقایسه ای بین دو روش طراحی برای آن انجام گیرد.روش هایی که در این مقاله از آنها استفاده شده است، روش های دما ثابت و آدیاباتیک هستند که به ترتیب به آنها تحلیل های مرتبه اول و دوم، برای طراحی یک موتور استرلینگ، اطلاق می شود. در نتیجه این تحلیل ها، نشان داده می شود که اختلاف نتایج آنها در محدوده قابل قبول بوده و دلیل آن در ماهیت دو تحلیل و فرضیات به کار گرفته شده در آنها، می باشد. در نهایت می توان به این نتیجه رسید که نتایج حاصل از تحلیل آدیاباتیکبه واقعیت نزدیک تر بوده، اما در عین حال بر پایه برخی از فرضیات ایده آل استوار است و برای دستیابی به نتایج دقیق تر، استفاده از روش های پیچیده مرتبه سوم، ضروری به نظر می رسد.
کلیدواژهها:
موتور استرلینگ، چرخه استرلینگ، تحلیل دماثابت ایده آل،تحلیل آدیاباتیک ایده آل
نحوه استناد به مقاله:
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (علی ابادی, عباس؛ محمد حسنی ریکانی و مرتضی سلیمی بحری، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (علی ابادی؛ حسنی ریکانی و سلیمی بحری، ۱۳۹۰)
مقاله بررسی رفتار دماثابت و آدیاباتیک موتور استرلینگ دوزمانه 2 کیلو وات