فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله تاثیر کافه جهان به قابلیت برنامه ریزی استراتژیک کارآفرینی

اختصاصی از فی توو مقاله تاثیر کافه جهان به قابلیت برنامه ریزی استراتژیک کارآفرینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله تاثیر کافه جهان به قابلیت برنامه ریزی استراتژیک کارآفرینی


مقاله تاثیر کافه جهان به قابلیت برنامه ریزی استراتژیک کارآفرینی

 

 

 

 

 

نام محصولمقاله تاثیر کافه جهان به قابلیت برنامه ریزی استراتژیک کارآفرینی

فرمت : word

حجم : 230 کیلوبایت

تعداد صفحات : 14

زبان : فارسی(ترجمه شده)

سال گردآوری : 94

 

کد محصول : 00056

 

چکیده

کافه جهانی برای توسعه استراتژی­های کسب و کار سازمانی، به­منظور افزایش عملکرد ایمنی، حمایت از آموزش اجرایی، ترویج و توسعه جامعه و برای میزبانی از دیگر برنامه­ های کاربردی خاص استفاده­شده­است.

با این حال، آیا کافه جهان از نظر افزایش دانش و درک شرکت­کنندگان نسبت به تکنیک­های کارگاه استراتژی سنتی برتر است؟ تاکنون هیچ پاسخ مطلقی برای این سوال وجود نداشته­است.

این مطالعه به بررسی و مقایسه چگونگی تاثیرگذاری کافه ­جهان و استراتژی کارگاه­ های آموزشی در توسعه توانایی کارآفرینان برای نوشتن طرح کسب و کار و به عنوان ابزاری برای مدل­سازی رفتار یادگیری می­پردازد.

این مطالعه همچنین بررسی می­کند که کدام نوع از سبک­های رهبری (رهبری تعاملی در مقابل رهبری تحول­گرا) به ­طور همزمان می­تواند به نفع عملکرد یادگیری هم عمل­کند.

در این تحقیق از یک طراحی شبه تجربی شامل پیش_پس آزمون استفاده ­شده ­است. 120 شرکت­ کننده حاضر در یک برنامه کارآفرینی برگزارشده توسط دولت، مورد مشاهده واقع شدند.

نتایج نشان می­دهد که استراتژی کافه جهان نسبت به کارگاه استراتژی سنتی به­طور قابل توجهی تاثیر مثبت بیشتری در قابلیت برنامه­ ریزی استراتژیک خود دارد.

دوم، سبک رهبری، رهبر­خدمتگزار به طور قابل­ توجهی می­تواند قابلیت برنامه­ریزی استراتژیک کارآفرین را افزایش دهد.

در نهایت، در بحث از کافه جهان، معلوم شد که اثرات رهبری تعاملی بر قابلیت برنامه­ریزی استراتژیک کارآفرین بیشتر از اثرات رهبری تحول­گرا است.

کلمات کلیدی: کافه جهان، کارآفرین، برنامه ­ریزی استراتژیک، سبک رهبری

  • مقدمه

برنامه ­ریزی استراتژیک خوب می­تواند در راه ­اندازی یک سازمان و بهبود عملکرد سازمانی کمک کننده باشد. ابزار برنامه­ریزی استراتژیک را می­توان به سه قسم طبقه ­بندی کرد:

  • اولین آن شامل تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی کلی از جمله SWOT، BCG، pestel می­باشد.
  • دومین ابزار متکی بر فن­آوری است، مانند شبیه ­سازی انجام شده توسط کامپیوتر برای کمک به توسعه شخصی و یا سازمانی.
  • آخرین ابزار بهره­ گیری از بحث گروهی، کارگاه­ها و طوفان فکری برای تشویق افکار مختلف در برنامه ­ریزی استراتژی است.

در چند سال گذشته، شیوه­ ی بحث" دانش جمعی" توجه قابل ملاحظه ­ای را جلب­کرده­است. این شیوه ­ی بحث می­تواند شامل فعالیت­های مختلف برای اکتشاف و تحلیل بیشتر موضوع در دست باشد که برای کمک به شرکت­ کنندگان برای توسعه یک نقطه نظر با دیدگاه کلان طراحی­ شده ­است. بنابراین، سازمان­های متعدد این شیوه­ی بحث را اتخاذ کرده اند.

کافه جهان به عنوان نمونه ­ای از شیوه ­ی بحث خرد جمعی- گسترش ­یافته مدل کارگاه سنتی که توسط براون و ایساکس در سال 1998 طرح ­ریزی شده ­بود- می­باشد.

این یک استراتژی بحث شامل گفتگو و بحث­های گروهی کوچک انعطاف پذیر در یک فضای آرام با هدف کشف و آشکار دانش جمعی گروه است.

بحث می­تواند گفت و گوهای هماهنگ را استخراج کند، به تأمل و بازتاب درباره مسائل کمک کند، به اشتراک گذاشتن دانش تشویق کند و حتی به برملا کردن فرصت­های جدید برای فعالیت­ها منجر شود. تعداد فزاینده­ای از شرکت­ها در حال حاضر برای بررسی وکشف استراتژی­های عملیاتی از کافه جهان استفاده می­کنند.

تفاوت بین استراتژی کارگاه عادی و کافه جهان در این است که در کافه جهان، اعضای گروه تغییر می­کنند یا بین گروه­ها می­چرخند و معاونت به ­عنوان یک مرجع برای بحث در تبدیل تفکر در حال انجام به یک طرح کلی نظام­ مند مورد نیاز است.

این نوع از تفکر کلی استفاده از آن چیزی است که دانشگاهیان اغلب از آن به ­عنوان نقشه ذهنی یاد می­کنند که در حالی که اعضای تیم را  قادر به استفاده از تفکر منطقی و توجه بیشتری به جزئیات برنامه­ریزی استراتژیک می سازد می­تواند به تمرکز روی بحث کمک کند. کافه جهان به طور گسترده­ای به­عنوان یک ابزار برای کارگاه استراتژی استفاده می­شود.

با این حال، این پرسش باقی است: آیا این ابزار در کمک به توسعه استراتژیکی سازمان موثر است؟ هیچ مطالعه قبلی برای تعیین اینکه آیا چنین موردی وجود دارد یا خیر انجام نشده است. ابزاری باید اجرا  و بررسی شود تا اعتبار آن را تصدیق کند.

میزبان (رهبر میز) در کافه جهان نقش مهمی به عنوان تسهیل ­کننده ایفا می­کند. انتظار می­رود که میزبان ایجاد­کننده یک فضای دوستانه باشد و به مفهوم واقعی نهان در پشت نظرات مختلف گوش فرادهد، سپس آن نظرها را به گفتمانی که ایجاد تشدید و رزونانس می­کند تبدیل کند.

به عبارت دیگر، میزبان باید یک تعادل بین مشارکت پویا و بازتاب متقابل پیدا کند. بنابراین، سبک رهبری میزبان می­تواند تعیین کند که آیا فعالیت پیروزشده یا شکست خورده است.

شانک در سال 1982 کشف کرد که برای تشکیل یک گروه موفق رهبران باید چشم اندازی روشن و مشارکتی مثبت ارائه دهند.

مطالعات بسیاری نشان داده­ اند که رهبران تاثیری حیاتی بر اثربخشی و عملکرد گروه دارند. مورگسن (2005)، زاکار و کلی موسکی(2002) و کتزن باک و اسمیت(1993) اهمیت رهبران گروه را از طریق دو بعد بررسی کردند:

بعد داخلی: رهبران گروه باید روش­های استفاده شده در فعالیت­های گروه را در حالی که اعضای گروه را در توسعه گزینه ­های ابتکاری برای حل مشکلات آموزش می­دهند و حمایت می­کنند، بهبود دهند.

بعد خارجی: رهبران گروه باید با مشکلات مرزهای گروه مانند هماهنگی با گروه ­های دیگر یا اعضای ارشد سازمان­ و همچنین جستجوی اطلاعات و منابع که مورد نیاز گروه هستند، مقابله کنند.

سبک رهبری به وضوع یک عامل کلیدی است که اثر بخشی هر نوع بحث گروهی را تحت تاثیر قرار می­دهد. سبک رهبری توسط محققان عملکرد سازمانی و عملی به طور گسترده ای مورد بحث قرار گرفته است.

انواع مختلفی از سبک رهبری شناسای شده؛ از جمله آن­ها رهبری کاریزماتیک، طیف گسترده­ ای از رهبری، رهبری تحول­گرا، رهبری به سبک مشاوره­ای، رهبری هدایتی، رهبری سبک مجاز و رهبری آموزشی می­باشد. با این حال، رهبری تحول­گرا و رهبری تعاملی مهم­ترین روش­ها و پراستفاده ­ترین رهبری­ ها در مطالعات فعلی هستند.

رهبری تحول­گرا ارزش و اعتماد به نفس اعضا را از طریق تحریک افزایش می­دهد که در آن اعضا به کار کردن و مشارکت بیشتر در سازمان ترغیب می­شوند. تحریک شامل نفوذ ایدئولوژیک، انگیزش الهام­ بخش، تحریک فکری و ملاحظات فردی است.

رهبری تعاملی بر پاداش یا مجازات مناسب، از طریق تعریف نقش و تفویض اختیار برای تشویق اعضای برای رسیدن به اهداف تمرکز دارد. تمرکز بر پاداش مشروط، مدیریت ­کردن فعال و غیرفعال بر مبنای اصل استثنا است.

این مطالعه روی شرکت­ کنندگان کلاس­های برنامه ­ریزی کسب و کار با تأمین مالی دولت در تایوان، به­ منظور تعیین اثربخشی کافه­ جهان زمانی که بر فرآیندهای مرتبط با برنامه­ریزی استراتژیک کارآفرینی اعمال می­شود، تمرکز داشته است.

ما همچنین نقشی که رهبران­ میز بازی می­کردند را بررسی ­کردیم.

اهداف این تحقیق به شرح زیر است:

  • بررسی اثرات شیوه­ های مختلف بحث و گفتگو در برنامه­ریزی استراتژیک کارآفرینی؛
  • مشاهده چگونگی تأثیر سبک رهبری تسهیل­کننده (رهبر میز) بر برنامه­ ریزی استراتژیک کارآفرینی؛
  • آیا روابط بین شیوه­ های مختلف بحث و سبک رهبری بر برنامه­ ریزی استراتژیک کارآفرینی موثر است یا خیر.

براساس نتایج، ما پیشنهاداتی برای کاربران کافه جهان برای توسعه بیشتر شیوه­ ی بحث و ابزاری کلی برای افزایش اثربخشی این روش برای برنامه­ ریزی استراتژیک ارائه دادیم.

  • مرور ادبیات

2-1- ارتباط کافه جهان به برنامه­ ریزی استراتژیک

مکالمات جهانی در هفت اصل اساسی طراحی و این فرض مبتنی است که مردم در حال حاضر دارای عقل و دانش و خلاقیت برای مقابله با حتی سخت­ترین چالش­ها هستند.

این هفت اصل عبارتند از: 1- تنظیم زمینه، 2- ایجاد یک فضای مهمان نوازانه، 3- کاوش سوالاتی که اهمیت دارد(موضوع محوری است)، 4- تشویق مشارکت از طرف هرکسی که نقشی دارد و درگیر است، 5- ادغام دیدگاه­های گوناگون، 6- با هم گوش دادن برای الگوها و بینش­ها و 7- به اشتراک­گذاری اکتشافات جمعی.

هنگامی­که این اصول به صورت ترکیبی استفاده می­شوند، راهنمای مفیدی را برای هر کسی که به دنبال راه­های خلاقانه برای ترویج گفتگوهای معتبر که در آن­ها با هم فکرکردن، دسترسی به هوش جمعی و ایجاد دانش عملی هدف می­باشند، ارائه می­دهند.

گفتمان کافه جهان بر بحث و چرخش گروهی، اتخاذ دیدگاه­های جدید برای به حداکثر رساندن اثرات طوفان فکری و درنهایت خلق و ایجاد دانش­ جمعی تمرکز دارد.

سبک بحث یک تحقیق تأییدی است که باعث بحث بیش از یک بار روی مسائل، تشویق اعضا به اشتراک­گذاری دیدگاه­های شخصی خود و گوش دادن به دیگران برای کشف مشکل عمقی و زمینه ای از جهات مختلف می­شود.

در نیمه دوم چنین بحث­هایی شرکت­کنندگان برنامه­ ریزی فعالیت گروهی را بر مبنای دانش­جمعی تنظیم و تدبیر می­کنند.

گروه­ها ایده­ها را با تغییر صندلی­های خود و استفاده از جهات مختلف برای سوالات بحث تبادل می­کنند. این روش می­تواند باعث انبساط ایده­های­کوچک به یک سازمان بزرگ، بر­انگیختن مکالمات و گفت و گوهای جدید و آغازگر فعالیت­های جمعی شود.

تأثیر براون  (2005) برکافه جهان، یادآور این است که کافه جهان گسترش یافته و در حال حاضر شامل حامیان اعم از مدیران اجرائی تا وزرای دولت، مدیران ارشد، دانشگاهیان، روزنامه ­نگاران و  بنیانگذاران مخازن فکری می­باشد. کافه جهان این راه را به دلیل اینکه استفاده از آن در کمک به حل سریع و راحت مشکلات نشان داده­شده­است، توسعه­ داده ­است. فالرتن و پالرمو (2008) دو روش کارگاهی را مقایسه کردند: یکی بر اساس کافه جهان و دیگری با استفاده از تسهی ل­کننده گروه بزرگ (LGF). نتایج آن­ها برتری کافه جهان را نسبت به LGF  از نظر ارتقا و گسترش دانش و درک شرکت­کنندگان نشان می­دهد.

 به مراتب بیشتر احتمال دارد که شرکت­کنندگان در کافه جهان در مقایسه با کسانی که در LGF حضور داشتند، این اعتقاد را بیان­کنند که این رویکرد برای یادگیریشان مفید بوده­است.

رویکرد کافه جهان یک سری از مکالمات گروه­ های کوچک و بزرگ را با قصد تحریک و برانگیختن تفکر مبتنی بر دارایی، خلق راه­حل­های محلی و شناسایی شرکای جدید مرتبط با یک موضوع مهم برای یک جامعه خاص، تسهیل می­کند.

این رویکرد در یک طیف عظیمی از زمینه ­های شرکت­ها و جامعه از جمله توسعه استراتژی­ها، ارتقا عملکرد ایمن، به­عنوان پشتیبانی برای آموزش، به ­عنوان ابزار و وسیله­ای ­برای تقویت و ترویج رشد جامعه و برای میزبانی از برنامه­ های کاربردی دیگر به­ کاربرده ­می­شود.

کافه جهان بالاخص در مقابله و رویارویی با مسائل مرتبط با استراتژی که به بحث و دانش جمعی احتیاج دارد موثر است. این رویکرد­ دسترسی به افکار توده ­های مردمی را میسر می­سازد و ایده­ های مرزی و حاشیه ­ای را به گروه­های بزرگ­تر بسط می­دهد.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله تاثیر کافه جهان به قابلیت برنامه ریزی استراتژیک کارآفرینی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.