مقدمه 1 2
مفهوم مدیریت دانش و برخی تعاریف ارائه شده 4 4
فرآیند مدیریت دانش ، اصول و ویژگیهای آن 7
8 6 طرح کاری برای اجرای یک برنامه موثر مدیریت دانش 11 8
استنتاج نهایی 16 9
منابع
مقدمه
عدم سازگاری دانش با محیط و نهادهای اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی وابسته به آن از جمله چالشهای مهم دربسیاری ازکشورهای در حال توسعه در نظر گرفته می شود. این نابهنگامی را می توان با دو نگرش تجزیه و تحلیل نمود شامل : الف- رویکرد جامعه شناختی ب- رویکرد مدیریتی از دیدگاه جامعه شناختی، فقدان کلیت و پیوستگی علم با نهادهای مذکور مورد توجه قرار میگیرد در حالیکه رویکرد مدیریتی ناظر به ارتباط بین نظام علم و سایر نهادهای اجتماعی می باشد (قانعی ،1382). اگر در نظر بگیریم که امروزه جهانی شدن به مفهوم امکان برقراری ارتباط و تبادل در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است ، در این صورت لزوم نوعی هماهنگی در ضوابط و مقررات مربوط به تبادلات و ارتباطات اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی دا خل با خارج بیش ازپیش احساس می شود. مطالعه تطبیقی بین کشورهای توسعه یافته و کشورهای جهان سوم مشخص می کند که وجود ناهماهنگی بین مراکز علمی ، افراد خلاق و صاحبان اندیشه از یک طرف و نهادهای متکفل توسعه از طرف دیگرمنجر به گسستگی بین این دو بخش شده و هیچ راهبرد مشخص و تعریف شده ای جهت ارتباط و هماهنگی بین آنها وجود ندارد نشانه های این گسستگی عبارتند از (قانعی، 1382).
فرمت ورد تعداد صفحات 15
مقاله مدیریت دانش، مولفه کلیدی در نظام ملی نوآوری و کسب توانایی رقابت در اقتصاد دانش بنیان